28 آبان 1391
شماره خبر: 15272

بازار داخلی با حمایت از صادرات محصولات کشاورزی تنظیم می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بازار داخلی با حمایت از صادرات محصولات کشاورزی تنظیم می شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: حمایت از صادرات محصولات کشاورزی علاوه بر تنظیم بازار داخلی در ارزآوری نیز بسیار موثر است.
علی اصغر منصور خاکی اظهار داشت: مدیریت بازاریابی و فروش یکی از بخش های مورد توجه در اقتصاد مقاومتی است، در این زمینه نوسانات ناشی از قیمت ارز قیمت نهاده ها را به طور عام، قیمت تمام شده محصولات و قیمت فروش را تحت تاثیر قرار داده است. وی ادامه داد: برای توجه به این بخش لازم است تا ساز و کارهای مناسب برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد تسهیلات برای صادرات این محصولات فراهم شود. مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: استان البرز در مقاطعی از سال با مازاد تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله تخم مرغ، لبنیات، قارچ خوراکی و ...مواجه است که با حمایت های صادراتی، این محصولات علاوه بر تنظیم بازار داخلی در ارزآوری برای کشور نیز می تواند سودمند باشد.
صادرات نیازمند حمایت همه دستگاه های مرتبط است
منصور خاکی گفت: تجهیز واحد های صادرات سبزی و صیفی توسط اتحادیه صادر کنندگان بخش کوچکی از حمایت از این مهم است و ما نیز باید صادر کنندگان را در زمینه های حمل و نقل، تامین کانتینرهای یخچال دار و توسعه فضای بسته بندی محصولات حمایت کنیم. وی با بیان اینکه همکاری دستگاه های مربوطه باید شرایط مطلوبی را برای صادرات به وجود آورند، تصریح کرد: برای تحقق این امر تعامل گمرک و سیستم های بانکی برای تامین سرمایه در گردش بسیار حائز اهمیت است. مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در جهاد کشاورزی نیز برای واحدهای صادرکننده مجوزها و پروانه های لازم برای تاسیسات مورد نیاز صادر شده است.منصور خاکی با بیان اینکه در سال جاری برای سه واحد صادراتی مجوز صادر شده است، اظهار داشت: برخی تجهیزات مورد نیاز واحدهای صادر کننده در قالب ستاد توسعه کشاورزی به عنوان یک پروژه تعریف شده است و پیگیر هستیم تا منابع مالی این سه واحد را از طریق ستاد توسعه کشاورزی پرداخت کنیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود