24 آبان 1394
شماره خبر: 152883

انتخاب بین علم و ثروت آسان نیست!

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

انتخاب بین علم و ثروت آسان نیست!


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: علم و ثروت لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
رحیم بنا مولایی اظهار کرد: درگذشته معلمان انشاء دانش‌آموزان را وادار می‌کردند که بین علم و ثروت یکی را انتخاب کنند و دانش آموزان نیز ازروی ناآگاهی یا برای این که بتوانند دل معلم خود را به دست بیاورند و نمره خوبی دردرس انشاء بگیرند چندین خط درمورد فواید علم و برتری علم از ثروت توضیح می‌دادند. وی افزود: ولی واقعیت این است که در دنیای علمی که مولد نباشد و به سودآوری اقتصادی ختم نشود مفید و اثر بخش نخواهد بود. بنامولایی ادامه داد: البته ثروتی هم که علم را به کار نگیرد نیز نمی‌تواند ثبات خود را حفظ کند و درکوتاه‌ترین زمان به باد می‌رود.وی توضیح داد: دردنیای امروز باید به کودکانمان بیاموزیم که علم و ثروت لازم و ملزوم یکدیگرند و هریک در جایگاه خود ارزش زیادی دارند. بنا مولایی ادامه داد: ازسال 65 تا به امروز جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاههای ما به حدود 15 میلیون نفر رسیده است. وی توضیح داد: چند نفر از این فارغ التحصیلان توانسته‌اند در رشته مرتبط با تحصیل خود مشغول به کار شوند و از دانسته‌های خود برای کارآفرینی استفاده کنند. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: امروز جامعه ما پرشده از افرادی که به جای مولد بودن مصرفی بار آمده‌اند و تنها ریال سوزی را یاد گرفته‌اند. وی در پایان یادآورشد: درجامعه‌ای که بخش زیادی از آن مصرف‌گرا هستند باید الگوی مصرف درستی تعریف شود تا منابع به درستی مصرف شود.

منبع ایسنا
ميهمان
پاسخ 17/11/1395 - 04:10 موسی توماج ایری

عموم مردم ثروتمند شدن را کاری سخت و مستلزم تحمل مشقت و رنج فراوان می‌دانند. این باور آن چنان ریشه‌ای است که به بخشی از فرهنگ عمومی تبدیل شده است. گفتاری از قبیل «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» و امثال آن دقیقاً گویای این نگرش است. این باور شاید از دورانی که بشر بیش از هر چیز بر قدرت فیزیکی و زور بازوی خود متکی بود ناشی شده باشد. اجداد ما در غارها و تا هزاران سال بعد عموماً متکی بر نیروی فیزیکی خود بودند. نیرویی که امروزه کمترین میزان دستمزد در قبال آن پرداخت می‌شود.

تنها سرمایه مایکروسافت، تخیل انسان است.    &
nbsp;  بیل گیتس

وقتی راه انجام راحت‌تر کاری را ندانیم ساده‌ترین کارها برایمان بسیار سخت خواهد بود. مثلاً جابجایی یک بار یک تنی با کشیدن روی زمین با حمل آن توسط یک گاری چقدر فرق دارد؟ و حمل آن با گاری را با ماشین مقایسه کنید. در رابطه با ثروتمند شدن نیز چنین است.

 

http://zendegiroyaie.com

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود