26 آبان 1394
شماره خبر: 153067

برای اولین بار درکشور اجرای نصب تصفیه خانه درکارواش های البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

برای اولین بار درکشور اجرای نصب تصفیه خانه درکارواش های البرز


رئیس اتاق اصناف البرزگفت : نصب تصفیه خانه آب درکارواش ها برای اولین باردرکشور دراین استان اجرایی شد.
حمید کریمی در همایش محیط زیست و اصناف دراتاق اصناف البرز افزود: اجرای این طرح در کارواش های کرج آغازشده و به زودی درتمام استان تعمیم داده می شود. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه صنوف کارواش و قالی شویی دو حرفه آب بر هستند باید برای مصرف این دوحرفه مدیریت مصرف شود . وی خاطرنشان کرد: هدررفت آب در این بخش ها زیاد است و با توجه به وضعیت بحران آب درکشور باید از این وضعیت جلوگیری کرد. کریمی افزود: براین اساس باهمکاری و مشارکت محیط زیست و شرکت آب وفاضلاب مقررشد که تمام کارواش های شهرستان کرج مجهز به سیستم تصفیه خانه شوند .وی اظهار داشت: با توجه به هزینه های سنگین و مصرف آب کارواش ها نیاز به تسهیلات ویژه است که می طلبد بانک ها دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند. وی گفت : در زمان حاضر بیش از 150کارواش در سطح کرج فعال است که با تجهیز شدن به این سیستم و چرخش آب به سیستم شستشو درصرفه جویی آب بسیارموثر است . کریمی خاطرنشان کرد: قرار است با حمایت فرمانداری و بانک ها تا سقف 250 میلیون
ریال تسهیلات به کارواش ها پرداخت شود. وی افزود: با مصرف هر یک هزارلیتر آب بیش از 900لیتر آن به چرخه مصرف دوباره برمی گردد که خود یک صرفه جویی در مصرف آب است.این مسئول یادآورشدکه در صنف قالی شویی هم مشکل هست باید تمام قالی شویی ها مثل کارواش ها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهزشود . رئیس محیط زیست کرج گفت: از سه سال پیش برنامه هایی برای بازیافت آب در اصناف آب بر کرج در دست اقدام قرار گرفته است. حمید رضا لشکری افزود: با توجه به فعالیت 150 کارواش در کرج مقرر شد ضمن تشویق این صنف به سیستم بازیافت آب ، دیگر اصناف را به این رویه ترغیب کرد.
وی خاطرنشان کرد: این صنوف مشکلاتی دارند که عمده آن هزینه بالای خرید و نصب تصفیه خانه است که بتوانند با کمک تسهیلات نسبت به تصفیه خانه اقدام کنند . لشکری افزود: این اصناف باید از مشوق ها و حمایت های دیگر در بخش تعرفه آب ، برق و غیره برخوردار شوند. وی گفت : تاکنون بیش از 15کارواش درکرج برای ایجاد تصفیه خانه قرارداد منعقد کرده اند و هشت کارواش مجهز به تصفیه خانه و چرخش آب شده اند. ازمجموع این هشت کارواش پنج واحد توانسته ازطریق سازمان حفاظت محیط زیست استاندارهای لازم را درخصوص خروجی پساب دریافت کنند.لشکری افزود: تاکنون یک واحد قالی شویی مجهز به تصفیه خانه شده و 12 واحد دیگر در مرحله عقد قرار داد هستندکه مابایداستاندارد های این صنف را نیز بررسی کنیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود