29 آبان 1391
شماره خبر: 15348

دانیالی اعلام کرد: اختصاص 10درصد منابع صندوق توسعه‌ ملی به سرمایه در گردش بخش صنعت ‌و معدن

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دانیالی اعلام کرد: اختصاص 10درصد منابع صندوق توسعه‌ ملی به سرمایه در گردش بخش صنعت ‌و معدن

سپیدار آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور از اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش خبر داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور از اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش خبر داد. قربان دانیالی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان البرز که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال ظرفیتی دیده شده است که به عنوان سرمایه در گردش ده درصد از منابع صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل و در اختیار بخش صنعت و معدن قرار گیرد تقریبا همه مسائل آن حل شده و قراردادها با صندوق برطرف و با بیش از هشت بانک قرار بسته شده است. وی افزود: تفاهم نامه مبلغ 3 میلیارد دلار با هشت بانک امضا شده است و واحدهای تولیدی می توانند به سازمان صنعت و معدن استان خود مراجعه و از این فرصت استفاده کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: سهمیه بانک صنعت و معدن از این مبلغ معادل 400 میلیون دلار است. دانیالی اظهار داشت: در بند 16 قانون بودجه امسال ظرفیت دیگری نیز در نظر گرفته شده است که سه درصد از سپرده قانونی بانک ها در نزد بانک مرکزی در اختیار بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی قرار گرفته است که مبلغ بانک صنعت و معدن 500 میلیارد تومان است.
نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نسبت به سال قبل بیشتر شده است
وی با بیان اینکه اگر به مسائل مربوطه به نقدینگی به ویژه در بخش صادرات نگاه کنیم چند مشکل وجود دارد، اظهار داشت: نیاز به سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی نسبت به سال قبل به دلایل متعدد بیشتر شده است.
تلاش برای برطرف کردن نیاز ارزی تولید کننده ها
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور ادامه داد: در بخش نیازهای ارزی صندوق توسعه ملی با 14 بانک قرارداد امضا کرده است که تولید کننده و صادرکننده طبق نظام نامه صندوق می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. دانیالی گفت: ظرفیتی در بند 29 قانون اساسی دیده شده است که واحدهای تولیدی می توانند وام های خود را تا 5 سال تقسیط کنند. وی با اشاره به گران بودن تسیهلات و نرخ بهره ها اضافه کرد: در بانک صنعت و معدن تلاشمان این است که حداقل نرخ ها را اعمال کنیم بنابراین شاید بتوان از طریق افزایش بهره وری و کارایی مشکل صنعت را برطرف کرد.
جهش اقتصادی بدون توسعه صادرات امکان پذیر نیست
دانیالی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت در خصوص کسترش صادرات گفت: جهش اقتصادی کشور بدون توسعه صادرات امکان پذیر نیست. وی افزود: این تجربه پیش از این و در کشورهای پیشرفته به کار گرفته شده و آثار و نتایج کاملا مثبتی در اقتصاد آنها داشته است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صرفنظر از عایدات اقتصادی صادرات باید به کارکرد ارزشی و تاثیرگذار آن نیز پرداخت که در عمل نمایشی روشن از فرهنگ و داشته های هر ملتی می باشد.



منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود