7 آذر 1394
شماره خبر: 153730

شیشه خاورمیانه در دستان صنعتگران ایرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شیشه خاورمیانه در دستان صنعتگران ایرانی


مدیر فروش شیشه گروه صنعتی کاوه گفت: ایران قطب تولید شیشه درخاورمیانه است.
پیمان امیرخانی در دومین همایش گروه صنعتی شیشه کاوه که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، گفت: با تلاش صنعتگران، ایران به قطب تولید شیشه در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.
وی افزود: این موفقیت حاصل تلاش صنعتگران، کارمندان، کارکنان و همچنین حمایت دولت از بخش صنعت به ویژه صنعت شیشه بوده است. امیرخانی با اشاره به حمایت‌های دولت از صنعت، گفت: خوشبختانه نگاه دولت به صنعت و همچنین بخش خصوصی مثبت است و باید پذیرفت رسیدن به چنین جایگاهی خارج از برنامه‌ریزی، تلاش و حمایت‌های دولت امکان پذیر نمی‌شد. وی یادآور شد: خوشبختانه بیش از 95 درصد کارخانجات شیشه کشور از طریق بخش خصوصی اداره می‌شوند که این موضوع با هدف‌های دولت در جهت کاهش تصدی گری و حضور بیشتر بخش خصوصی در صنعت هم مسیر است. امیرخانی با اشاره به چشم انداز یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه کشور، گفت: توسعه پایدار گروه با هدف تکمیل سبد محصولات، حضور موفق و رو به رشد در بازارهای داخلی و بین‌المللی و سرآمدی و پیشتازی در کیفیت و تکنولوژی چشم انداز آینده ماست. امیرخانی افزود: این گروه ماموریت خود را بر اساس افزایش تنوع و کیفیت در تولید و معرفی انواع محصولات شیشه‌ای تعريف كرده است و در راستای این ماموریت، خلاقیت و نوآوری در ایجاد محصولات جدید شیشه‌ای را که در خدمت زندگی شادتر، روشنتر و کم هزینه‌تر انسان امروز باشد، سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به آن که در شرایط فعلی صنعت شیشه ایران نسبت به واردات کاملا بی‌نیاز است، یادآور شد: با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته صنعت شیشه هیچ گونه وابستگی به واردات ندارد و می‌کوشد بیش از گذشته در امر صادرات نیز حضور داشته باشد. امیرخانی با بیان آن که اقتصاد مقاومتی سرلوحه کارها قرار دارد، تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در شرایط فعلی نگاه جدی ما به اقتصاد مقاومتی است و تلاش کرده‌ایم این مهم را سرلوحه امور خود قرار دهیم. وی با اشاره به صادرات شیشه به 50 کشور جهان افزود: با توجه به آن که 30 درصد تولیدات این شرکت صادر می‌شود، تلاش می‌کنیم صادرات را در سال‌های پیش رو افزایش دهیم. مدیر برنامه‌ریزی گروه صنعتی کاوه نیز در این همایش گفت: تلاش این گروه، تولید شیشه‌هایی قابل قبول برای کاهش هزینه‌ها و هدر رفت سوخت در خانواده‌ها است. مهرداد کریمی با اشاره به توان بالای صنعت شیشه در ایران، افزود: صنعت شیشه ایران در کنار آن که از قطب‌های برتر خاورمیانه به حساب می‌آید، در میان پنج تولیدکننده برتر جهان نیز قرار دارد. وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب روز به روز به سکوهای بالاتر کیفیت دست یابیم. کریمی با بیان آن که در جهت تولید محصولاتی با کیفیت برای کاهش هزینه‌های اقتصادی و همچین هدر رفت انرژی گام بر می‌داریم، افزود: تولید شیشه‌های لوئی می‌تواند صنعت شیشه را در رسیدن به این هدف بزرگ یاری نماید. وی گفت: تولید این نوع شیشه مهم و استراتژیک (لوئی) که در کشورهای اروپایی استفاده از آن اجبار است علاوه بر صرفه اقتصادی، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری خواهد کرد. کریمی یادآور شد: تولید این نوع شیشه در زمستان باعث جلوگیری از خارج شدن انرژی و در تابستان مانع ورود هوای گرم به ساختمان می‌شود. وی با بیان این که محصولاتی که کیفیت لازم را نداشته باشند جایگاه خود را در بازار به دست نمی‌آورند، گفت: تلاش صنعت شیشه به ویژه گروه صنعتی کاوه تولید محصولاتی با کیفیت برای تصاحب بازارهای داخلی و خارجی است. کریمی که خواسته‌ای نیز از دولت دارد، در پایان گفت: امیدوارم با حمایت‌های بیشتر دولت زمینه رشد و توسعه صنایع بیش از گذشته فراهم شود، به عنوان یک صنعتگر خصوصی از دولت می‌خواهیم در زمینه تعرفه‌های حمل و نقل و همچنین خرید حامل‌های انرژی کمک حال بخش صنعت ازجمله صنعت شیشه باشند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود