24 آذر 1394
شماره خبر: 154644

۷۵ واحد عرضه فرآورده‌های دامی در البرز پلمپ شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

۷۵ واحد عرضه فرآورده‌های دامی در البرز پلمپ شد
گ

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت: ۱۶۱ واحد عرضه متخلف به مراجع قضایی معرفی و از این تعداد ۷۵ واحد با حکم قضایی پلمپ شد.
سید محسن ابوترابی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون از ۳۰ هزار و ۴۶۳ واحد های عرضه و فروش انواع فرآورده های خام دامی استان از جمله قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها بازدید شده است.
ابوترابی افزود: بازرسان و کارشناسان دامپزشکی از ۵۸۰ شرکت های بسته بندی و کارگاه های فرآوری فرآورده های خام دامی در سطح استان بازدید کردند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار واحد عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان وجود دارد، گفت: لزوم بازرسی های دقیق و مستمر از این گونه مراکز برای حفظ بهداشت و سلامت غذا ضروری است. رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز بیان کرد: در این راستا نظارت های بهداشتی به صورت تمام وقت در دو شیفت صبح و عصر توسط اکیپ های بازرسی در سطح شهر انجام می شود. ابوترابی در ادامه افزود: در پی بازرسی های صورت گرفته، ۶۰۰ تن فرآورده خام دامی ضبط شده و بیش از ۱۱۰ تن نیز با دستور قضایی معدوم سازی شده است. وی همچنین به آمار کشتار دام و طیور در کشتارگاه های استان اشاره کرد و گفت: طی مدت ۸ ماهه سال جاری ۱۷میلیون و ۱۱۵هزار و ۵۳۸ قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه های طیور استان ذبح بهداشتی و شرعی شده است که میزان گوشت سفید استحصالی بالغ بر ۴۷ میلیون و۳۷۰هزارو ۷۷۸ کیلوگرم بوده است. ابوترابی افزود: گوشت قرمز نیز در کشتارگاه های استان به وزن ۵ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۶۶۶ کیلوگرم تولید شده است که این مقدار از ذبح بهداشتی ۱۵۷ هزار و ۴۶۷ راس دام سبک و سنگین تامین شده است. ابوترابی در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت برخورد با هر گونه موارد غیر بهداشتی و یا عرضه خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور مراتب را با سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود