15 دی 1394
شماره خبر: 155903

رونق بازار در بخش تولید استان البرز نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

رونق بازار در بخش تولید استان البرز نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته است


رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه رونق بازار در بخش تولید نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته، گفت: به عنوان مثال در بخش ساختمان و خودرو عرضه در سطح بالا اما تقاضا بسیار کم است، تاجایی که خودرو در نمایشگاه‌ها با مبلغ کمتر از کارخانه خرید و فروش می‌شود.
حمید کریمی با اشاره به مشکلات بخش اصناف و واحدهای تولیدی در کرج و استان البرز، اظهار داشت: با وضعیت اقتصاد کشور در تولیدات، صاحبان این صنایع در کرج، با مشکلات عرضه مواجه هستند و استقبال از خرید محصولات آنان نیز کاهش یافته است. وی با بیان اینکه ایجاد رقابت سالم در کسب و کار و تولید می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، افزود: انتظار می‌رود وضعیت اقتصاد در ماه‌های آینده بهتر شود و در این راستا همه باید تلاش کنیم تا با افزایش تولید و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، با افزایش کیفیت کالاها، مردم به خرید اجناس داخلی ترغیب شوند و این موضوع می‌تواند در کاهش رکود بازار بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به اینکه رکود در تمامی صنوف وجود دارد، تصریح کرد: باید صبورانه با موقیعت کنونی کنار بیاییم و تلاش کنیم خودمان این تحریم‌ها را در فضای کنونی بیشتر نکنیم. وی با اشاره به اینکه تعطیلی و تعدیل نیرو تاحدودی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد، گفت: شاید تعداد این واحدها کم باشد اما آن میزان رونق بازار کسب و کار که از بخش تولید انتظار می‌رود در حال حاضر وجود ندارد. کریمی با بیان اینکه کسب و کار و خریداران محصول در بازارها به نسبت 2 سال گذشته کاهش یافته، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه ساختمان و اتومبیل عرضه در سطح بالا اما تقاضا بسیار کم است، تاجایی که اتومبیل‌ها در نمایشگاه‌ها با مبلغ کمتر از کارخانه خرید و فروش می‌شود. وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان البرز در زمینه میزان اخذ بیمه و مزایای بیکاری در رده‌های نخستین استان‌های کشور محسوب می‌شود این امر نشان‌دهنده رکود حاکم بر بازار تولید در استان البرز است.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود