7 آذر 1391
شماره خبر: 15633

بازار داغ دلالان سبب افزایش قیمت محصولات تولیدی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بازار داغ دلالان سبب افزایش قیمت محصولات تولیدی شده است

سپیدار آنلاین: یکی از تولیدکننده های محصولات پلاستیکی استان البرز با بیان اینکه بازار داغ دلالان سبب افزایش قیمت محصولات تولیدی شده است، گفت: حیف است تولیدکننده های استان البرز برای دلالان کار کنند.
علی پارسا اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ما هیچ کمبود مواد اولیه ندارد تنها مشکل اصلی سیستم توزیع است که ایراد دارد. وی با بیان اینکه یک هزار و 200 تن تولید دارم، اضافه کرد: مواد اولیه یک هزار تن را از بازار آزاد و 200 تن نیز از بورس تهیه می کنم ولی اکثر بازار در اختیار چند دلال قرار دارد.
سیستم تولید برای ملت، دولت و تولیدکننده سود ندارد
مدیرعامل شرکت تولید کننده محصولات پلاستیکی تصریح کرد: در این سیستم سه ضلعی تولید کننده، دولت و ملت هیچ یک برد و سود نمی کنند بنابراین سیستم برای سه ضلع سودآور نیست. این تولید کننده اشتهاردی با بیان اینکه واسطه ها در این میان سودهای کلانی می برند، اظهار داشت: 100 درصد افزایش قیمت مواد اولیه در بورس را شاهد هستیم وقتی این افزایش قیمت را شاهد هستیم، دلال ها نیز 50 درصد به آن اضافه می کنند.
اقتدار سیاسی از تولید به وجود می آید
پارسا با بیان اینکه اقتدار سیاسی از تولید به وجود می آید، افزود: بهترین راه برای اقتدار سیاسی تولید است، وقتی تولید باشد استخدام و اشتغال زایی نیز به دنبال آن خواهد بود.
تجارت ما در خدمت تولید نیست
مدیر عامل شرکت تولید کننده محصولات پلاستیکی انتقاد کرد: تجارت ما در خدمت تولید نیست اگر تجارت از مسیر تولید بگذرد صنعت ایران شکوفا می شود و به دنبال آن اشتغال زایی، عدالت اجتماعی و امنیت اجتماعی ایجاد می شود. وی با اشاره به اینکه تولید کننده با تمام گرفتاری ها 120 برابر همکار ژاپی در ایران بهره می دهیم، اضافه کرد: ماشین حساب به تمام زبان های دنیا به یک زبان صحبت می کند خیلی راحت می توانید صحت گفته هایم را بررسی کنید. پارسا با بیان اینکه صادرات ایران با مشکل مواجه شده است، گفت: مشتری عراقی از پرداخت پول در هراس است به دلیل اینکه فکر می کند شاید نتوانیم صادر کنیم. وی تصریح کرد: کشورهای همسایه ایران دوست اقتصادی ما نیستند. باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم. ما می خواهیم از تولید فرار کنیم در صورتی که راه نجات تولید است که این به کمک مسئولان نیاز دارد. مدیر عامل شرکت تولید کننده محصولات پلاستیکی ادامه داد: تلاش ما این است که تولید قابل رقابت انجام دهیم در صورتی که مشکلات صادرات زیاد است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود