10 بهمن 1394
شماره خبر: 157609

ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی مدیران وزارت اقتصاد در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی مدیران وزارت اقتصاد در البرز


وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی مدیران استانی این وزارتخانه در استان البرز را ابلاغ کرد.
ابلاغیه علی طیب نیا به استناد اصل 138 قانون اساسی و به منظور تحقق سیاست های کلی نظام اداری، اهداف و سیاستهای اقتصادی و مالی کشور و به منظور ایفای دقیق و جامع وظایف و ماموریت های محوله صادر شده است. در این نامه مسئولیت حسن اجرا و ریاست شورا به ابوالفضل فلاح نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز محول شده و تمام مسئولان و مدیران استانی وزارت متبوع و واحدهای تابعه مکلف به هماهنگی و همکاری با وی هستند. هماهنگی و انتظام بخشی هرچه بیشتر در اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی دراستان،ایجاد هم افزایی، تشریک مساعی و تقویت نقش واحدهای تابعه وزارت متبوع در تصمیم سازی و تصمیم گیری های استان، اخذ گزارش آماری و عملکردی واحدهای تابعه، تبادل افکار و تجربیات از جمله وظایف این شورا عنوان شده است.
در این نامه همچنین ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات و بخشنامه های ابلاغی، طرح موضوعات اساسی از جمله حمایت از سرمایه گذاری، بهبود محیط کسب و کار ، اقتصاد مقاومتی، اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و رفع موانع تولید از جمله اهداف تشکیل این شورا اعلام شده است. هماهنگی و وحدت رویه در راستای اجرا و عملیاتی نمودن سند راهبردی وزارت اقتصاد در استان ، بررسی و تبادل نظر و هماهنگی درخصوص برنامه ها ، فعالیتها و مشکلات واحدهای تابعه، شناسایی ظرفیت فنی و اجرایی واحدها، آسیب شناسی قوانین و مقررات حوزه فعالیت وزارت و ارائه پیشنهادات اصلاحی ، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی مدیریت ، بررسی موضوعات اساسی وزارت متبوع و تجزیه و تحلیل شاخص های اقتصادی و مالی استان و ارائه آن به وزارت متبوع جهت اخذ تصمیمات ملی و استانی از دیگر وظایف شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد است. این شورا متشکل از نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز به عنوان رئیس شورا و مدیران امور مالیاتی ، بورس منطقه ای، گمرک ، اموال تملیکی ، شرکت بیمه ایران و رئیس امور شعب بانک ملی ایران و دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان البرز به عنوان اعضاء می باشند. جلسات شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت ماهیانه و دوره ای در هریک از دستگاه های عضو برگزار می شود و تصمیمات آن با رای موافق اکثریت اعضا دارای اعتبار است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود