10 بهمن 1394
شماره خبر: 157640

معاون وزیر نیرو: حل مشکلات مسکن مهر در کشور با جدیت دنبال می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

معاون وزیر نیرو: حل مشکلات مسکن مهر در کشور با جدیت دنبال می شود


معاون وزیر نیرو در امور مسکن مهر برغم مشکلات موجود و توجیه نداشتن احداث مسکن مهر در برخی نقاط در دوره گذشته، پیگیر حل مشکلات مسکن مهر در کشور هستیم.
امیر کمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در بخش مسکن مهر در جریان بازدید از احداث تصفیه خانه آب شهر جدید هشتگرد، با اشاره به اینکه دولت برای مسکن مهر در کشور 5600 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود، گفت: با توجه به افت شدید قیمت نفت و پایین آمدن منابع و درآمد دولت، این رقم جذب نشد، اما پیگیر حل مشکلات هستیم. کمالی گفت: در برخی از استان ها مسکن مهر مشکلات زیر ساختی دارد و از ابتدا هم شروع کردن پروژه در آن منطقه اشتباه بوده که در بسیاری از جاها اعتراض کردیم و مانع ادامه کار شدیم، اما چون در دولت گذشته آغاز شده بود، باید ادامه می یافت. معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه 7 درصد از مسکن مهر کشور در استان البرز واقع شده است، گفت: مشکل دفع فاضلاب در پروژه های مسکن مهر به خصوص در شهرهای زیر 25 هزار نفر مشکل اصلی است و پیشنهاد برخی از افراد برای تأسیس پکیج هم گره گشا نخواهد بود چراکه این راه حل در واحدهای با تعداد کم، هزینه بر است. امیرکمالی افزود: مشکلات دیگر در زمینه برق به خصوص در مسکن مهر وجود دارد و با اعتباری جدا از این اعتبار ویژه به زودی سعی می کنیم این مشکلات جزئی را هم حل کنیم تا متقاضیان بلاتکلیف نباشند. ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ نیز در محل کارگاه تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد به بررسی راه اندازی این مجموعه و رفع نواقص آن پرداخت. فرماندار ساوجبلاغ خواستار اختصاص آب پایدار برای شرب مردم شهر جدید هشتگرد شد و گفت: در تابستان 94در بلوک های مسکن مهر تا 20 ساعت آب آشامیدنی نداشتیم و این انصاف نیست ما شرمنده مردمی باشیم که مسکن در اختیار آنان قرار دادیم و ساعت ها آب شرب نداشته باشند. وی افزود: ما بار کلان شهرها را به دوش کشیدیم و باید قسمتی از آب طالقان را برای شرب مردم این شهر اختصاص یابد. پالیزگیر از معاون وزیر نیرو خواست نسبت به اختصاص حقابه از سد طالقان را برای ساکنان این شهر توجه ویژه داشته باشد و در عین حال تاکید کرد که درغیر اینصورت سال 95 مشلات تامین آب برای ساکنان مهر چند برابر خواهد شد. فرماندار ساوجبلاغ آبدهی چاه های موجود را ناکافی بیان کرد و گفت: اغلب منابع ذخیره ما با برداشت هایی که شده از آبدهی مطلوبی برخوردار نیستند و بودجه کافی برای ترمیم همین تاسیسات باقی مانده نیز وجود ندارد. پالیزگیر ضمن تاکید بر اختصاص آب سطحی برای شرب مردم، گفت: زیرساخت های لازم برای ساخت تصفیه خانه و اختصاص انشعاب از لوله اصلی انجام شده و از وزارت نیرو می خواهم به موضوع بی آبی مردم این شهر توجه جدی داشته باشد چرا که این مشکل با حفر چاه جدید جبران نمی شود. فرماندار ساوجبلاغ گفت: بیش از 70 هزار واحد مسکونی مهر در این شهرستان ساخته شده و وجمعیت این شهرستان روز به روز افزایش می یابد و بر این اساس خدمات موجود برای مردم ناچیز است.
معاون وزیر نیرو در جریان این بازدید اعلام کرد که پیگیر درخواست فرماندار ساوجبلاغ خواهد بود. مدیر عامل آبفا استان البرز نیز در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد، گفت: فاز اول تصفیه خانه آماده شده و به زودی به بهره بر داری می رسد. غلامرضا رضایی فر تأکید کرد: نصب تجهیزات مکانیکال در این تصفیه خانه از پاییز سال جاری شروع شده و بیشتر تجهیزات تکمیل و آماده بهره برداری است. وی افزود: ملاحظات زیست محیطی درشهرستان ساوجبلاغ ایجاب می کند تا تصفیه خانه با بالاترین استانداردهای لازم، در مساحت کوچک تر ولی با تجهیزات مدرن تر ساخته شود. این مسئول گفت: طرح کلی این تصفیه خانه در هفت مدول (بخش) با ظرفیت هر مدول 100 هزار نفر است که هم اکنون مدول اول آن با ظرفیت 100 هزار نفر در بخش ابنیه ساخته شده؛ ولی نیم مدول آن با ظرفیت 50 هزار نفر معادل 11 هزار و 200 مترمکعب در شبانه روز به پایان رسیده و به زودی با حضور مقامات عالی رتبه وارد مدار می شود. وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث و تجهیز تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد با برآورد هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شرکت آبفای استان البرز ساخته می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود