17 بهمن 1394
شماره خبر: 158038

کانون بیماری های طیور در البرز 16 درصد کاهش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کانون بیماری های طیور در البرز 16 درصد کاهش یافت


مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان البرز از کاهش 16 درصدی تعداد کانون های بیماری های طیور این استان خبرداد.
بهزاد ضیائی با اشاره به اینکه این مقایسه در مدت 10 ماهه سال 94نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده، افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ،کارشناسان این اداره بازدید و نظارت های مستمر در خصوص عملکرد واحد های پرورش طیور استان و جوجه کشی ها داشته اند. وی اظهار داشت: در مدت یاد شده بیش از 9 میلیون و 378 هزار قطعه جوجه ریزی در واحد های پرورش طیور و سایر ماکیان انجام و بیش از 111میلیون دز واکسن توزیع و توسط اکیپ های واکسیناسیون بخش خصوصی تلقیح شده است. ضیایی اضافه کرد: با توجه به افزایش نظارت های بهداشتی کارشناسان اداره بهداشت و و مبارزه با بیماری های طیور،از ابتدای سال تا آغاز دهه مبارک فجر 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته،با اخذ و و آزمایش 4224 نمونه سرمی از سطح مرغداری های استان و کنترل بهداشتی و نظارت بر امنیت زیستی واحد های پرورش طیور، تعداد کانون های بیماری های طیور استان،کاهش 16 درصدی داشته است. وی گفت: کانون های بیماری از 54 کانون در 10 ماهه سال 93 به 46 کانون در مدت مشابه سال 94 تقلیل یافته است.
مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی البرز افزود: در 10 ماهه سالجاری ،تعداد 39 نوبت بازدید از مزارع مرغ مادر جهت پایش های دوره ای و اطمینان از سلامت طیور با اخذ نمونه خون با تعداد 2517 عدد سرم انجام شد. وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده ، 29 نوبت بازدید از کارخانجات جوجه کشی انجام و تعداد 2930 نمونه محیط کشت و سواب از بخش های مختلف این کارخانجات اخذ و به آزمایشگاه مرکزی این اداره کل ارسال شده است. ضیائی ضمن اشاره به امکان دسترسی سریع پرورش دهندگان طیور صنعتی و بومی استان جهت اعلام گزارش بیماری و تلفات از طریق سامانه تلفنی اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 1512 ، یاد آور شد ارتباط پیامکی مرغداران از طریق تلفن همراه و شماره 10002632737175 در زمینه مشاوره بهداشتی با کارشناسان اداره کل دامپزشکی البرز وجود دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود