17 بهمن 1394
شماره خبر: 158095

کارآفرینان البرز برای رونق صنعت گردشگری آماده سرمایه گذاری هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کارآفرینان البرز برای رونق صنعت گردشگری آماده سرمایه گذاری هستند


رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد، ورزش و هنر اتاق بازرگانی ایران گفت: در صورت همیاری و همکاری مسئولان اجرایی برای فراهم شدن زیر ساخت های توسعه صنعت گردشگری،کارآفرینان البرز برای سرمایه گذاری های کلان در این مسیر آمادگی دارند.
احمد اصغری در هشتمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز افزود: طبیعت زیبا و جاذبه های فراوان فرهنگی ، هنری، تاریخی، مذهبی، زیارتی و ورزشی از ویژگی های منحصر به فرد گردشگری استان البرز است. وی اظهار کرد: این ویژگی ها با تلاش مشترک دولت و بخش خصوصی می تواند بستر را برای حضور مستمر و انبوه جمعیت گردشگر داخلی و خارجی در این منطقه فراهم کند. وی خاطرنشان کرد: با این حال متاسفانه مشکلات فراوانی در جهت رونق گردشگری البرز وجود دارد که نبود اقامتگاه ها و هتل های مناسب از جمله این مشکلات است. وی ادامه داد: طی سالهای اخیر در محافل رسمی و غیر رسمی شعارهای زیبایی در زمینه توسعه صنعت گردشگری البرز مطرح شده، اما تاکنون حتی برای مکانهای بسیار دیدنی البرز از جمله جاده چالوس ، سد امیر کبیر و رودخانه پر جاذبه این جاده کمترین امکانات گردشگری فراهم نشده است. اصغری ضمن ابراز خرسندی از اینکه در برنامه ششم توسعه صنعت گردشگری مورد توجه خاص قرار گرفته گفت: کار آفرین های بخش خصوصی در جلسات و نشست هایشان در اتاق های بازرگانی سراسر کشور طرح ها و برنامه هایی را در دست بررسی و مطالعه قرار داده اند با حمایت و همیاری دولت در مسیر ایجاد تحول در صنعت گردشگری گام های موثری بر داشته شود.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی سازمان های جهانی گردشگری، ایران از نظر جاذبه های گردشگری در دنیا رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است گفت: کشور ما از لحاظ ' ورودی گردشگران' و درآمد ارزی' صنعت گردشگری به ترتیب رتبه های 46 و 35 جهان را دارا می باشد.وی با ذکر این نکته که با توجه به ویژگی های ایران این رتبه ها به هیچ وجه در حد انتظار نیست اظهار کرد: در سال جاری جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال گردشگر به کشور های مختلف سفر کرده و از این طریق یکهزارو پانصد میلیارد دلار نصیب این کشور ها شده است. وی اضافه کرد: با این حال سهم ایران از درآمد صنعت گردشگری در این مدت فقط هفت میلیارد و 700 میلیون دلار بوده که این رقم تنها نیم درصد درآمد صنعت گردشگری جهان بوده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود