28 فروردین 1395
شماره خبر: 161257

مصوبه ایجاد ۵ شهرک صنعتی در البرز بدلیل کمبود زمین اجرایی نشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مصوبه ایجاد ۵ شهرک صنعتی در البرز بدلیل کمبود زمین اجرایی نشد


معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی البرز با تاکید بر اینکه شهرک های صنعتی رونق اقتصادی بالایی برای استان ایجاد می کنند، گفت: مصوبه ایجاد ۵ شهرک صنعتی در البرز به دلیل کمبود زمین اجرایی نشد.
عبدالکریم موسوی با اشاره به مهمترین مشکلات موجود برای توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی جدید در استان البرز اظهار کرد: کمبود آب و برق یکی از مهمترین مشکلات محسوب می شود که در این راستا بخشی از مشکلات مربوط به آب رفع شده و موضوع انرژی برق نیز با ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک قابل حل است. وی با تاکید بر اینکه در استان البرز برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید با کمبود زمین مناسب روبه رو هستیم، افزود: مصوبه برای ایجاد ۵ شهرک صنعتی در استان البرز داریم اما به سبب کمبود آب و برق و مشکلات زیست محیطی، علی رغم تلاش های زیاد، هنوز به این مهم دست نیافته ایم.
عدم توجه به توسعه صنعت سبب محرومیت اقتصادی البرز می شود
معاون فنی وعمرانی شرکت شهرک های صنعتی استان البرز تصریح کرد: البرز به جهت نزدیکی به تهران، قرار گفتن در مسیر ترانزیت، نزدیکی به فرودگاه، راه آهن و نیز استعداد صنعتی بالا، با کمبود شدید شهرک های صنعتی روبه رو است. وی گفت: در صورتی که مسئولان توجه لازم را نداشته باشند، این مشکل که بخش عمده ای از اشتغال استان را تحت پوشش قرار داده و رونق اقتصادی بالایی از طریق رونق صنعتی برای البرز ایجاد می کند، به نوعی می تواند استان را محروم بدارد. موسوی با بیان اینکه واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای صنعتی کوچک در بخش اشتغالزایی نقش بسزایی دارند و به نسبت سایر سرمایه گذاری ها چندین برابر شغل مستقیم و یا غیرمستقیم ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع آنجاست که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توانسته اند معضل بیکاری را از طریق سرمایه گذاری در بخش صنعت و صنایع کوچک برطرف کنند.
مسئولان به واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی در استان توجه کنند
وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی، استقلال اقتصادی هر کشور را به دنبال دارد و کشور را قابل رقابت با سایر کشورها می کند، افزود: این امر از واردات بی رویه صنعت جلوگیری کرده و سبب افزایش رشد اقتصادی و کاهش چشمگیر نرخ تورم می شود. معاون فنی و عمرانی شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: این امر باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد چرا که بر اساس هدف گذاری های دولت در سال های اخیر توجه به توسعه صنعت در سراسر کشور سرلوحه برنامه ریزی کلان کشوری قرار گرفته است. وی در پایان بیان کرد: در صورتی که توجه لازم به این امر نشود، معضل بیکاری و تورم به سختی برطرف می شود و در این راستا انتظار می رود، بیشتر به مقوله واگذاری زمین برای ایجاد شهرک های جدید در استان البرز توجه شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود