7 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161862

حمايت از توليد داخلي راهكاري اساسي براي تحقق اقتصاد مقاومتي

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حمايت از توليد داخلي راهكاري اساسي براي تحقق اقتصاد مقاومتي


دبير كميسيون برنامه ريزي هماهنگي ونظارت مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان البرز با اعلام عملياتي شدن بسياري از دستورهاي كار اين كميسيون درسال جاري، گفت: با حمايت از توليد داخلي درصدد تحقق بسياري از اهداف اقتصاد مقاومتي هستيم.
علي اكبر زارعي نژاد افزود: بر اين اساس طرح كدگذاري برخي از كالاها از جمله پوشاك با هدف جلوگيري از قاچاق آن مورد توجه قرارگرفته است. وي ادامه داد: امسال ازسوي مقام معظم رهبري سال (اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل ) نامگذاري شده كه اين انتخاب مبناي منطقي و استدلال دقيق دارد. زارعي نژاد گفت: شعار امسال بر يك تحليل و نگاه كلان به مسائل اقتصادي كشور مبتني است، بنابراين با توجه به منويات مقام معظم رهبري و رويكرد دولت ' تدبير و اميد' نقش كميسيون مبارزه با قاچاق كالا برجسته و سنگين تر مي شود. اين مسئول اضافه كرد: براين اساس درسالجاري سياستگذاري جامع و موثر با بهره گيري از ظرفيت حداكثري دستگاه هاي استان البرز و ايجاد هم افزايي در مقابله با پديده قاچاق با اولويت دادن به اقدامات پيشگيرانه و عزم جهادي براي مقابله با قاچاق كالا سرلوحه فعاليت ها خواهد بود.
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان البرزتاكيد كرد:تمام تلاش اين كميسيون تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي با توجه به بهبود فضاي كسب و كار ، تقويت گرايش جامعه به مصرف كالاي ايراني در راستاي كاهش حجم قاچاق است. وي خاطرنشان كرد: بنابراين دستگاه هاي اجرايي با نگاه به عملكرد خود درسال گذشته و احصاء موانع و ظرفيت ها مي توانند گام هاي موثري را دراين زمينه بردارند. زارعي نژاد گفت: درسالي كه گذشت اقدامات قابل توجهي دراين حوزه انجام شد اما كافي نبود و با توجه به اهميتي كه دراين مقطع شاهد هستيم بايد تلاشها بيشتر شود. وي ادامه داد: براين اساس تقويم جلسات كميسيون مبارزه با قاچاق كالا مورد توجه قرار گرفته و عملكرد ها در شهرستان ها نيز بصورت ميداني پيگيري مي شود . زارعي نژاد تاكيد كرد: كاركرد فرهنگي در بحث مقابله با قاچاق كالا ضروري بوده چراكه با اطلاع رساني و فرهنگسازي در مردمي كردن آن به نتايج بهتري مي توان دست يافت . دبيركميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان البرز گفت: حمايت از توليد و نظارت بر سطح عرضه نيز دراين بين مورد توجه است كه طرح هاي موثري را در پيش گرفته ايم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود