11 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162061

دستفروشی ‌برخی ‌افراد با ماشین‌های مدل بالا در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

دستفروشی ‌برخی ‌افراد با ماشین‌های مدل بالا در کرج


رئیس اتاق اصناف با اعلام اینکه برخی از افراد با ماشین‌های مدل بالا در کرج اقدام به دستفروشی می‌کنند، گفت: این افراد دستفروش نیستند و قصد سوءاستفاده از این کار را دارند و شهرداری کرج باید این دستفروشان را جمع‌آوری کند.
حمید کریمی ، با اشاره به نشستی با مراکز خدمات شهر، میادین و شهرداری با موضوع حل معضل دستفروشان در سطح استان البرز، اظهار داشت: شناسایی دستفروشان باید توسط اصناف صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دستفروشان باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند، افزود: باید مکانی برای دستفروشان به‌منظور ادامه کار و کسب درآمد، در نظر گرفته شود.‌ رئیس اتاق اصناف استان البرز با یادآوری اینکه حضور دستفروشان در سطح شهر برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند و سبب برهم خوردن نظم عمومی می‌شود، گفت: کسبه به‌سبب پرداخت هزینه‌های دارایی، شهرداری، عوارض و نیز هزینه‌های آب،‌ برق و گاز، نسبت به حضور دستفروشان در سطح شهر معترض هستند. وی با توجه به وضعیت رکود بازار، گفت: بسیاری از کسبه به‌سبب مشکلات اقتصادی مجبور به بستن مغازه‌های خود شدند. کریمی با تذکر اینکه شهرداری باید تعامل خوبی با اتاق اصناف داشته باشد، افزود: شناسایی دستفروشان که آیا به‌واقع نیازمند دستفروشی هستند یا خیر به‌عهده اتاق اصناف است و جمع‌آ‌وری آنان وظیفه شهرداری است. رئیس اتاق اصناف با اعلام اینکه برخی از افراد با ماشین‌های مدل بالا اقدام به دستفروشی می‌کنند، گفت: این افراد دستفروش نیستند و قصد سوء استفاده از این کار را دارند. وی تأکید کرد: دستفروشانی که از شهرستان‌های دیگر یا شهرهای اقماری به شهرستان کرج می‌آیند، نمی‌توانند جزو دستفروشان شهرستان کرج قرار گیرند. کریمی با اشاره به اینکه شهرداری باید نسبت به قرار دادن مکانی در اختیار دستفروشان برای کسب درآمد اقدام کند، افزود: اتاق اصناف بر موضوع نپرداختن هزینه توسط دستفروشان در قبال دریافت مکانی از شهرداری به‌جز هزینه جزیی برای شارژ تأکید کرده است. وی با بیان اینکه این موضوع از سوی شهرداری نیز مورد قبول واقع شده است، گفت: اگر دستفروش هزینه پرداخت اجاره مکان را داشته باشد طبیعتاً کنار خیابان دستفروشی نمی‌کند.



منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود