20 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162684

هیات تجاری لهستان برای دومین بار وارد البرز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

هیات تجاری لهستان برای دومین بار وارد البرز شد


برای دومین بار هيات 17 نفره تجاري و اقتصادي از لهستان به سرپرستي 'هيت ريسازرد تروزنسكي' رئيس اتاق بازرگاني اين كشور امروز وارد استان البرز شد. سفر اين هيات براي بررسي راه هاي اجرايي تفاهم نامه مشترك است که در بهمن ماه سال گذشته با مقامات اقتصادی البرز به امضا رسید.
غزال روغنیان خبرنگار روزنامه پیام سپیدار رییس اتاق بازرگانی لهستان با بیان اینکه این کشور از نظر اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد بیان کرد: از آنجایی که امروز شرکت های بزرگی از کشور لهستان در اتاق بازرگانی البرز حضور دارند علاقه مند هستیم در زمینه ساخت و ساز با استان البرز مشارکت داشته باشد. 'هيت ريسازرد تروزنسكي' گفت: با توجه به اینکه جامعه گیاه درمانی را میتوان قدیمی ترین سازمان مردم نهاد نامید که در زمینه احیاء درمانهای طبیعی بصورت رسمی فعالیت میکند. حوزه های خدمت رسانی جامعه گیاه درمانی ایران در نوع خود بی نظیر میباشد ، جامعیت حیطه نفوذ اقدامات این موسسه در فازهای مختلف آموزشی،پژوهشی،درمانی و بازرگانی سنگینی رسالتی که بر دوش این موسسه نهاده شده است را بیش از پیش عیان می نماید . این مجموعه با بیش از ربع قرن سابقه همواره رویکرد علمی خاص خود را در مواجهه با مسائل مد نظر داشته است. بررسی و آسیب شناسی موشکافانه طب سنتی رایج در ایران و درمان های طبیعی مطروحه در اقصی نقاط دنیا ما را بر آن داشت تا در تبادل اطلاعات علمی در این زمینه با استان البرز گامی نوین در جهت خدمت به سلامت جامعه بشریت، برداریم. وی در پایان گفت: ما علاقه مند هستیم که اعضا و هیات رئیسه ی اتاق بازرگانی البرز را در کشور لهستان میزبان باشیم تا این اعضا بتوانند در زمینه ی توسعه تبادلات تجاری با این کشور آشنایی کامل را داشته باشند.
در ادامه رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان البرزبا بیان اینکه هيات لهستاني با هدف بررسي راه هاي همكاري و توسعه اقتصادي مشترك به البرز سفر كرده است، گفت: گسترش روابط تجاري و اقتصادي بين كارآفرينان و اعضاي اتاق هاي بازرگاني كشور لهستان و البرز، تبادل اطلاعات در زمينه منافع متقابل در اقتصاد، تجارت خارجي، قوانين و مقررات تجارت، سرمايه گذاري، آداب و رسوم،پشتيباني و ارايه خدمات مورد نياز هيات هاي تجاري در زمان بازديد ازاستان البرز و كشور لهستان از جمله بندهاي اين تفاهم نامه ی مشترک برشمرد. رحیم بنامولایی اظهار كرد: تشكيل شوراي تجاري بين كشور لهستان و استان البرز به عنوان اساس همكاري بين بخش هاي خصوصي دو طرف و همچنين ارايه استراتژي مناسب براي بهبود فعاليت هاي اقتصادي و حل موانع موجود از ديگر مفاد اين تفاهم نامه است. رئيس اتاق بازرگاني استان البرز گفت:تشكيل نشست هاي تخصصي بين هيات تجاري بازرگاني لهستان و البرز از جمله برنامه هاي امروز اين هيات تجاري است. بنا مولايي ادامه داد: هيات تجاري و بازرگاني لهستان متشكل از مسئولان و كارشناسان شركت هاي تجهيزات كشاورزي، تجهيزات انرژي هاي خورشيدي، درب و پنجرهPVC، تجهيزات معدن و توليد كاغذ، تجهيزات شبكه هاي مخابراتي و فناوري اطلاعات، توليدي لباس، ساخت و ساز معماري، زغال سنگ و ... به مدت يك روز دراستان البرز حضور خواهد داشت. وي تاكيد كرد: تاكنون هيات هاي اوكرايني،بوسني، ايتاليا، فرانسه و كرواسي، استوني، پرتقال و تايوان به اين استان سفر كرده اند. استان البرز با برخورداري از حدود سه هزار و 500 واحد توليدي و صنعتي بزرگ و كوچك از قطب هاي صنعتي كشور است كه بخشي از توليدات صنعتي اين استان به خارج از كشور صادر مي شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود