29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163290

درآمد مردم باید با هزینه ها مطابقت کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

درآمد مردم باید با هزینه ها مطابقت کند


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه کشور نیازمند تحول جدی اقتصادی است ، گفت: باید سطح درآمد مردم با هزینه ها مطابقت کند.
رحیم بنامولایی در جلسه شورای اداری استان البرز افزود: امروز هدف مهم اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از امکانات موجود کشور و استان است. وی خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذاری خارجی مشروط براین است که علاوه بر انتقال فناوری به ایران در امر صادرات در بازارهای بین المللی همکاری لازم شود. وی بیان کرد: نیازاست با توجه به امکانات موجود واستفاده ازآنها، رکود اقتصادی را از بین برده، در جامعه تقاضا ایجاد کرده و تقاضای خارج از کشوررا ساماندهی کنیم. وی با اشاره به اینکه برای تولید هر چیزی باید تقاضایی وجود داشته باشد، گفت: وقتی تقاضا وجود ندارد نمی‌توان چیزی را به مردم تحمیل کرد.
بنا مولایی با اشاره به اینکه در مجلس دهم شورای اسلامی باید جریانی با عنوان پایش قانون به راه بیفتد، گفت: باید این جریان بررسی شود چقدر از قانون‌های تصویب شده انجام، سبب حل مشکل یا ایجاد مشکل می‌شود. وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به فراز و نشیب های بسیار در صحنه اقتصادی ایران اظهار کرد: با توجه به دوران بعد از برجام وزارت امور خارجه و رایزن های بازرگان ایران در خارج از کشور نقش مهمی را در توسعه وگسترش تعاملات تجاری و هدایت سرمایه گذاران خارجی به کشور برعهده دارند. بنا مولایی افزود: وزارت امور خارجه بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار موظف است با انجام اقداماتی از قبیل لغو رویداد تجاری با کشورهای طرف تجاری، تنظیم توافق ها و صدور رویداد تجاری بلند مدت و پرتردد و نظایر آن ترتیبی اتخاذ کند تا اخذ رویدادهای تجاری برای صادرکنندگان کالاها و خدمات مهندسی از ایران با سهولت انجام پذیرد. وی با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها در حال حاضر دیتا دارند ولی به سبب عملکرد جزیره‌ای نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد، گفت: در حال حاضر دولت الکترونیک فقط در حد دبیرخانه‌ها وجود دارد. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با بیان اینکه دولت الکترونیک شعار است، افزود: دولت‌ها در همه جای دنیا وظیفه آماده‌سازی بستر و زیرساخت برای استفاده بخش خصوصی و مردم را دارند و در عوض از خدمات ارائه شده مالیات و عوارض دریافت می‌کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود