25 خرداد 1395
شماره خبر: 164581

متوسط تولید محصولات باغی در البرز ۱۹.۵ تن در هکتار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

متوسط تولید محصولات باغی در البرز ۱۹.۵ تن در هکتار است


مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه متوسط تولید محصولات باغی در کشوری ۶.۱ تن در هکتار است، گفت: متوسط تولید محصولات باغی در استان البرز ۱۹.۵ تن در هکتار برآورد شده است.
سیدمجیدموسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه تحت عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: بازدید از طرح ها و پروژه های سطح شهرستان های استان البرز به منظور ببرسی و رفع مشکلات موجود روز گذشته به همراه استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه انجام شد. وی با بیان اینکه در هفته جهادکشاورزی شاهد افتتاح ۱۸ پروژه تولیدی اشتغال زا و عمرانی در سطح استان البرز هستیم که با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه ها زمینه استغال ۳۶۲ نفر در استان را فراهم می کنند. مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: این طرح ها عمدتا در زمینه آب و خاک، بسته بندی سبزیجات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گوشت و گلخانه بوده است.
وجود ۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در البرز
موسوی بیان کرد: در استان البرز ۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان ۴۸ هزار هکتار مربوط به بخش زراعی و ۲۷ هزار هکتار به باغات است. وی با بیان اینکه متوسط تولید محصولات زراعی در سطح کشور ۶.۲۲ تن در هکتار است در حالی که این آمار در استان البرز به ۳۱ تن در هکتار می رسد، افزود: در بخش تولید محصولات باغی متوسط کشوری ۶.۱ تن در هکتار و متوسط تولید در البرز ۱۹.۵ تن در هکتار برآورد شده است.
تولید سالانه ۷۳۳ هزار تن محصولات دامی در البرز
موسوی با تاکید بر اینکه استان البرز در بخش تولید محصولاتی چون شلیل، هلو، گل لاله و توت فرنگی رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است، گفت: در استان البرز سالانه ۷۳۳ هزار تن انواع محصولات دامی تولید می شود به گونه ای که در راستای تولید تخم مرغ با تولید ۹۵ هزار تن از این محصول ۱۱ درصد تولید تخم مرغ کشور در البرز انجام می شود. مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: البرز از حیث تولید مرغ تخم دومین، در بخش تولید شیرخام نهمین و در حوزه تولید شیر صنعتی پنجمین استان کشور محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه بزرگترین واحد دامداری کشور با وجود بیش از ۱۲ هزار راس گاو در شهرستان نظرآباد واقع شده است، افزود: از ۱۲ برنامه ابلاغی سیاست های اقتصاد مقاومتی سه برنامه به بخش کشاورزی مربوط می شود به همین منظور جلسات مختلفی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی در استان البرز تشکیل شده است. موسوی تصریح کرد: دولت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقا توان تولید داخل تسهیلات خوبی را برای واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نظر گرفته که متقضیان برای دریافت تسهیلات می توانند به سایت مربوطه مراجعه کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود