29 خرداد 1395
شماره خبر: 164825

افزایش 38 درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

افزایش 38 درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام


رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت خدمات هو ايي پيام در جلسه كارگروه تخصصي اقتصادي استان البرز كه با محوريت بررسي طرح هاي توسعه در منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه پيام برگزار شد از افزايش 38 درصدي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين منطقه خبر داد .
محمد علي مختاري، با اشاره به جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در راستاي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و حمايت از بخش خصوصي، بيان داشت: با آماده سازي زيرساخت ها و بسترسازي حضور سرمايه گذاران در بخش صنعتي و تجاري طي دوسال گذشته، 33 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري جذب شد و در كل 43 هزار ميليارد ريال در اين منطقه سرمايه گذاري شد . مديرعامل شركت خدمات هو ايي پيام همچنين از جذب و استقرار 54 بنگاه اقتصادي در صنايع سبز و آي تي خبر داد و افزود: تا پيش از دولت تدبير و اميد، در منطقه ويژه اقتصادي پيام 35 بنگاه اقتصادي جذب و استقرار يافته بودند، كه تنها 8 بنگاه آن فعال بود. اما در دو سال و نيم گذشته، با جذب 53 سرمايه گذار و بنگاه اقتصادي 88 بنگاه اقتصادي جذب و استقرار يافته اند كه تعداد 45 بنگاه فعال و 43 بنگاه نيز در حال ساخت و تجهيز مي باشند . مهندس مختاري در ادامه با اشاره به مزيت هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت: اين منطقه به عنوان نزديك ترين منطقه ويژه اقتصادي كشور به پايتخت (40 كيلومتر) و مراكز عمده مصرف كالا و خدمات و قرارگرفتن در مجاورت راه آهن سراسري مترو تهران و ديگر شاهراه هاي ارتباطي كشور به ويژه مسير تلاقي 13 استان، داراي پتانسيل بالايي در جذب سرمايه گذار است .
وي به رايزني هاي انجام شده براي آغاز همكاري هاي اقتصادي با كشور هاي مختلف اشاره و تصريح كرد: توسعه روابط بين المللي و جذب سرمايه گذار امري زمان بر است، اما با مزيت هاي پيام مي توان اميدوار بود كه شاهد گسترش تجارت خارجي و جذب سرمايه گذار در اين منطقه باشيم .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود