9 تیر 1395
شماره خبر: 165496

صنعت غذایی کشور نیازمند حمایت همه جانبه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

صنعت غذایی کشور نیازمند حمایت همه جانبه است


نایب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز گفت: با وجود اینکه صنایع غذایی در مقایسه با سایر فعالیت‌های صنعتی همچنان از توجیه اقتصادی لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار بوده اما توسعه آن نیازمند حمایت همه جانبه است.
حسن خانی افزود: اشتغال زایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، دسترسی به محصولات در غیر فصل تولید، ارزش افزوده در محصول و ارزآوری از جمله مزایای ایجاد و احداث واحدهای صنایع غذایی است.
وی اظهار کرد: تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد صنایع غذایی با استفاده از تکنولوژی روز قطعاً بستر را برای توسعه این صنعت مهیا خواهد کرد. خانی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود واحدهای غذایی با فناوری روز همه ساله شاهد ضایعات این بخش از محصولات کشاورزی هستیم. وی، حمل‌و‌نقل وعدم نگهداری صحیح، کمبود سردخانه و گرانی نگهداری محصولات کشاورزی در کشور را از دلایل مهم افزایش ضایعات در محصولات کشاورزی برشمرد. خانی در ادامه گفت: به روز نبودن ماشین آلات بعضی از کارخانجات صنایع غذایی نیز یکی دیگر از علل افزایش قیمت تمام شده تولیدات صنایع غذایی است که این موضوع باعث شده تا تولیدات این صنعت به لحاظ کیفیت در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد. خانی افزود: صنایع غذایی ارزش افزوده زیادی دارند به عنوان مثال تولید یک بشکه رب گوجه فرنگی ضمن اشتغال می تواند چندین برابر یک بشکه نفت ارز آوری داشته باشد. نایب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر با تاکید بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی در البرز گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف است که می‌تواند سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کند. وی افزود: با معرفی توانمندی‌های استان البرز در حوزه‌های مختلف می‌توانیم در جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران سهم مهم و اساسی را داشته باشیم. خانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید از توان سرمایه‌گذاران بهره مند شد. وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاری خارجی مشروط بر این است که علاوه بر انتقال فناوری به ایران در امر صادرات در بازارهای بین المللی همکاری لازم شود. نایب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: نباید سرمایه گذاران خارجی برای تولید محصولات مختلف در کشورمان صرفاً دیدگاه های خود را به ما تحمیل کنند بلکه این مهم بر اساس نیازهای صنعت ما باید انجام گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود