10 تیر 1395
شماره خبر: 165549

تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات صنایع شهرک صنعتی اشتهارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات صنایع شهرک صنعتی اشتهارد


.مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات صنایع و تولید کنند گان حوزه قضایی شهرستان اشتهارد و پیشگیری از و قوع جرم، با هدف راه اندازی واحدهای غیر فعال و راکد در این شهرک خبرداد.
حمید رضا فرضی گفت:در سالی که به فرموده رهبری ،سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده با حمایتهای فرمانداری ودستگاه قضایی شهرستان به منظور تسریع درحل مشکلات مربوط به صنایع وتولید کنندگان کمیته ای با هدف رسیدگی به مشکلات صنایع وراه اندازی واحدهای تولیدی غیر فعال همچنین پیشگیری از وقوع جرم وتعامل با کمیته حمایت از سرمایه گذاری دادگستری استان البرز وکارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان و بر اساس مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان اشتهارد، چندی پیش با انتخاب اعضاء ،فعالیت خود در این شهرک را به طور رسمی با بازدید از واحدهای فعال ونیمه فعال آغاز کرده است.
وی افزود:خوشبختانه با تشکیل این کمیته وجلسات مختلفی که تاکنون برگزارشده است، تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات شهرک گرفته شده.
دبیر کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات صنایع شهرک صنعتی اشتهارد با تاکید بر اینکه اصلی ترین برنامه این کمیته پیگیری وارائه راهکاربرای را ه اندازی واحدهای غیرفعال است ، ادامه داد : از آغاز بکار این شهرک تا امروز واحدهایی در اینجا ساخته شده که برخی از آنها به دلایل مختلف که عمدتامسائلی از قبیل نبود سرمایه در گردش ،معوقات بانکی وغیره ..است ،راکد ،نیمه فعال و یا غیر فعال هستند..
وی اظهار داشت:در حال حاضر نزدیک به 60درصد از واحدهای مستقر در این شهرک غیر فعا ل و یا راکد هستندکه این مسئله موجب شده تا این واحدها به مکانی برای وقوع جرم تبدیل شوند.
فرضی سرعت گرفتن در حل مشکلات و راه اندازی این واحد ها را مورد تاکید قرارداد وگفت :برای رفع این مشکل با بانکها ی مختلفی وارد مذاکره شده ایم که بانک تجارت استان البرز و بانک شهر برای همکاری با این شهرک اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد خاطر نشان کرد:فرآیندی که برای راه اندازی این واحد در نظر گرفته شده به این ترتیب است که شخص متقاضی احداث ویا راه اندازی واحد تولیدی معرفی و مورد شناسایی قرار میگیرد و به جای اینکه زمین جدیدی را برای احداث واحد تولیدی خود انتخاب کند یک واحد تولیدی راکد ویا غیرفعال راکه تقریبا تمامی زیرساختها وماشین آلات آن مهیاست ومدتها فعالیت میکرده واکنون راکد است،به این شخص معرفی وسپس با مشارکت بانک وسرمایه گذاری خود شخص یک واحد تولیدی غیر فعال ویا راکد فعال وبه چرخه تولید باز میگرددوبه این ترتیب جدای راه اندازی یک واحد راکد، سرمایه گذرانی هم در شهرک جذب وموجب رونق اقتصادی منطقه خواهند شد. فرضی در پایان گفت اگر تمامی دستگاهای مرتبط با صنعت با این فرایند همکاری داشته باشند هم شاهد رونق گرفتن و افزایش تولیدات و هم کاهش انواع جرائم در این شهر ک خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود