13 تیر 1395
شماره خبر: 165734

افزایش 10 درصدی اظهارکنندگان مالیاتی فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

افزایش 10 درصدی اظهارکنندگان مالیاتی فردیس


رئیس اداره مالیات و دارایی شهرستان فردیس گفت: با توجه به اطلاع رسانی مناسب و آگاه سازی صاحبان مشاغل در خصوص تسلیم اظهارنامه مالیاتی، نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی مواجه بوده ایم.
عادل نوفر اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، تاریخ تسلیم اظهار نامه مالیاتی توسط اشخاص حقیقی از تیرماه به خردادماه تغییر کرد و صاحبان مشاغل از اول تا 31 خرداد ماه مهلت داشتند که جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند. که این مهلت قانونی قابل تمدید نبوده و کسانی که در این مهلت قانونی موفق به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود نشدند طبق ماده 101 قانون مالیات های مستقیم از معافیت سالیانه 13 میلیون و دویست هزار تومان محروم می شوند. وی افزود: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مستغلات و اشخاص حقوقی طبق سنوات گذشته از اول تا 31 تیرماه می باشد.
رئیس اداره مالیات و دارایی شهرستان فردیس گفت: با اطلاع رسانی گسترده از طریق صدا و سیما، تبلیغات محیطی، ارسال پیامک و برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی توسط اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ، در تسلیم اظهارنامه مالیاتی نسبت به عملکرد سال 94، با 10درصد افزایش مواجه بوده ایم. وی ضمن تشکر از همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها، شهرداری ها و رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی مناسب برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط صاحبان مشاغل افزود: بیش از 90 درصد اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل در مهلت قانونی، مراحل تسلیم اظهار نامه مالیاتی را انجام دادند. نوفر ادامه داد: صاحبان مشاغل چه دارای مجوز کسب باشند یا خیر، موظف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشند که احتمال می رود درصد باقیمانده جزو افراد بدون مجوز کسب باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود