24 تیر 1395
شماره خبر: 166365

ظرفیت‌های اصناف برای اجرایی شدن" امربه معروف و نهی از منکر" در البرز به کارگیری شود‌

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ظرفیت‌های اصناف برای اجرایی شدن" امربه معروف و نهی از منکر" در البرز به کارگیری شود‌


رئیس اتاق اصناف استان البرز با بیان اینکه حکم امر به معروف و نهی از منکر از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دریافت کرده است، گفت:ظرفیت‌های اصناف برای اجرایی شدن "امربه معروف و نهی از منکر" در البرز به کارگیری شود.
حمید کریمی در گردهمایی روسا و اعضای هئیت رئیسه اتحادیه‌های اصناف البرز که برگزار شد اظهار داشت: جلسات منظمی برای بررسی مشکلات در حوره اصناف با حضور هئیت رئیسه در البرز برگزار می شود. وی افزود: نظارت های لازم توسط بازرسی اصناف در حال انجام بوده ولی به سبب کمبود نیرو این بازرسی ها نیازمند کمک و همیاری اصناف و بازاریان است. وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته بیش از 7 هزار واحد صنفی در استان البرز مورد بازرسی قرارگرفته‌اند، گفت: در این طرح واحدهای فاقد مجوز برای ساماندهی شناسایی شده‌اند. کریمی با بیان اینکه 90 هزار واحد صنفی در استان البرز وجود دارد،‌ عنوان کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید واحدهای صنفی توجه داشته باشند و برخی اوقات یک واحد صنفی با عمل اشتباه آبروی اصناف را می‌برد که در این زمینه نیز نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تذکراتی به اصناف داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان البرز حکم امر به معروف و نهی از منکر به من داده شده است، گفت: در همین راستا فرم‌هایی به منظور عضویت داوطلبانه در سایت اصناف برای فعالیت در راستای امر به معروف و نهی از منکر برای مجموعه اصناف قرار داده شده است. رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه مطابق قوانین، 15 درصد درآمد اتحادیه‌ها باید صرف آموزش و آگاهی بخشی به اعضای اصناف شود، افزود: مجموعه اصناف باید اطلاعات به روز داشته باشد که به منظور تحقق این امر باید از اساتید مجرب برای آموزش در زمینه‌های عوارض،‌ دارایی و شهرداری استفاده شود. وی با اشاره به اینکه کمسیون‌هایی برای حل مشکلات در اصناف وجود دارد، گفت: کمیسیون‌های حل اختلاف،‌ فرهنگ اجتماعی،‌ بازرسی، اقتصادی، شورا و شهرداری و آموزش و پرورش در اصناف فعالیت دارند. کریمی با بیان اینکه 17 درصد از اقتصاد کشور در دست اصناف است،‌ افزود: اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با صرفه جویی در مصارف انرژی می‌توانند بهترین کمک را داشته باشند.
وی با اشاره به تفاهم نامه‌ای در بحث آموزش با صدا و سیمای استان البرز، گفت: براساس این تفاهم نامه رئیس هر اتحادیه به مدت 30 دقیقه در سیما و صدا برای بازگویی مسائل و رسیدگی به مشکلات مردم حضور می یابد.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود