24 تیر 1395
شماره خبر: 166370

تعطیلی پنج واحد بزرگ تولید قارچ در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تعطیلی پنج واحد بزرگ تولید قارچ در البرز


رئیس اتحادیه قارچ البرز از تعطیلی پنج واحد بزرگ تولید قارچ در استان خبر داد و گفت: این واحدها که ظرفیتی بین 60 تا هزار تن داشتند به دلیل سیاست‌های بسیج سازندگی در گسترش واحدهای تک سالنی و غیر‌مجاز به کار خود پایان داده‌اند.
عباس رنجبر ، گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا چند روز پیش قیمت اعلامی قارچ با هزینه تولید آن همخوانی نداشت و بسیاری از واحدها به مدت چند ماه در حال ضرردهی بودند.وی افزود: از سه روز گذشته قیمت شش هزار تومان برای فروش توسط واحدها تعیین شده است که اگرچه تا حدی از مشکلات آنان می‌کاهد اما ممکن است باز هم مساله قیمت‌ها پس از مدتی به شکل قبل بازگردد. این عضو هیات مدیره قارچ کشور علاوه بر مشکلات ناشی از قیمت تمام شده تولید قارچ به مسائل مربوط به مالیات و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد وگفت: اخذ مالیات از واحدهای تولید کمپوست باعث افزایش هزینه تولید می‌شود؛ از همین رو لازم است تا هیات دولت در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کند. وی در ادامه از افزایش واحدهای غیرمجاز قارچ در سراسر کشور و استان البرز خبر داد و گفت: افزایش شدید این واحدها بر عملکرد واحدهای مجاز تاثیر منفی گذاشته و تعطیلی پنج واحد بزرگ تولید قارچ که ظرفیتی بین 60 تا هزارتن داشتند را در پی داشته است.رنجبر با بیان اینکه واحدهای غیرمجاز بنا به سیاست های بسیج سازندگی و تمایل به افزایش صرف تولید گسترش یافته‌اند، گفت: تا کنون جلسات متعددی با ریاست بسیج سازندگی برگزار کرده‌ایم اما در پاسخ اعلام کرده‌اند که موضوع قیمت‎‌ها برای آنان مطرح نیست و صرف افزایش تولید را دنبال می‌کنند. وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های اتحادیه قارچ کشور برای صادرات این محصول به کشور روسیه در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: با وضعیت کنونی این اقدام عملی نیست.
این عضو هیات مدیره اتحادیه قارچ کشور در پایان اعلام کرد: در زمینه صادرات، اگر دولت فقط از حمل و نقل محصول حمایت کند و سوبسیدی را به این موضوع اختصاص دهد؛ تمام مشکلات موجود برای ارسال قارچ به کشورهای خارجی حل خواهد شد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود