30 تیر 1395
شماره خبر: 166776

شورای همکاری صنعت و دانشگاه در البرز تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شورای همکاری صنعت و دانشگاه در البرز تشکیل شد


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: برای برگزاری سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه، شورای همکاری به بین این دو بخش در البرز تشکیل شد.
رحیم بنا مولایی در نشست کارگروه' اتاق فکر تعامل صنعت و دانشگاه' افزود: این شورای همکاری صنعت و دانشگاه با همکاری اتاق بازرگانی ایران، پارک علم و فناوری، سازمان صنعت ، همه دانشگاه ها، موسسات آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشگاه ها و صنایع برتر استان البرز برپا شده است. وی با اشاره به اینکه ارایه راهکار برای حل مشکلات صنعت، تقویت تعامل موثر بین صنعت و دانشگاه را می طلبد اظهار کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم برای رفع مشکل صنعت کشور بایستی با دخالت اظهار نظرها و دیدگاه های دست اندرکاران تولید و صنعت انجام پذیرد. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به چالش های اقتصاد دانش محور در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت افزود: لازم است دانشجویان به گونه ای در دانشگاه ها آموزش ببینند که پس از فارغ التحصیل شدن صاحب فکر و نظر باشند تا بتوانند گام های موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند. وی تاکید کرد: در برخی از موارد دانشگاه ها به بنگاه های تولید مدرک تبدیل شده اند که این امر نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است. بنامولایی با بیان اینکه آموزش باید زیربنای صنعت قرار بگیرد، از آمار بالای فارغ التحصیلان بدون مهارت انتقاد کرد گفت: متاسفانه مهارت در کشور در اولویت برنامه های آموزشی قرار ندارد و تنها به مدرک گرایی اهمیت داده شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر هشت مهندس، یک تکنسین در کشور تربیت کرده ایم، در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر یک مهندس، هشت تکنسین تربیت می شوند. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز افزود: استفاده از فضاهای خالی و امکانات دانشگاه ها برای افزایش مهارت ها، متناسب با نیاز و الگوهای بومی امری ضروری است. بنامولایی تاکید کرد: طرح کاروزی دانشجویان در کارخانه ها، تشکیل کمیته های عارضه یابی علل بیکاری در وی گفت:دانشگاه ها و حمایت از صنایع از راهکارهای عملی برای بهبود تعامل بین صنعت، دانشگاه و افزایش شغل در کشور خواهد شد است. بنا مولایی خواستار افزایش تعاملات بین کارخانجات و صنایع با اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه، از طریق انجام فرصتهای مطالعاتی اعضای هیات علمی و همچنین برگزاری دوره های مشترک با صنایع است. وی در بخش دیگر از اظهاراتش با تاکید بر نیاز شدید استان به یک پایگاه آمار و اطلاعات از صنایع استان گفت: استان البرز در تشکیل این بانک اطلاعاتی با هدف شناسایی واحدهای فعال و نیمه فعال می تواند به صورت پایلوت در کشور مطرح شود. وی ادامه داد: به رغم حضور مستمر هیات های تجاری کشورهای مختلف برای مشارکت و سرمایه گذاری در این استان ، آمار دقیقی از وضعیت کاری صنایع منطقه به لحاظ فعالیت در دسترس نیست .
در این نشست رئیس پارک و علم و فناوری استان البرز و نمایند موسسه آموزشی و پژوهشی و جمعی از کارشناسان این حوزه به ارایه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود