25 مرداد 1395
شماره خبر: 168381

حمایت ازصنایع کوچک ومتوسط راه را برای تحقق اقتصادمقاومتی هموار می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حمایت ازصنایع کوچک ومتوسط راه را برای تحقق اقتصادمقاومتی هموار می کند


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: رفع مشکلات وحمایت از صنایع کوچک و متوسط فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و مسیر را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار می کند.
رحیم بنا مولایی به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک و متوسط افزود: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش به سزایی درتوسعه بخش صنعت دارند و فعالیت آنها در نهایت زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم می کند. وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه صنایع کوچک و متوسط اظهار کرد: در چند سال گذشته تحرکات عمیقی در بازارهای جهانی رخ داده که افزایش نرخ رشد اقتصادی بر پایه تولید محوری را در پی داشته و دولت ها را به سمت و سوی حمایت از صنایع کوچک و متوسط سوق داده است. وی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک به عنوان رکن مهم دستیابی به اشتغال پایدار است که بهره وری مبتنی بر ارزش افزوده را به همراه خواهد داشت. رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع کوچک و متوسط است، تاکید کرد: استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ارزشمند صنعتی و تغییر در رویکرد تولید از جمله سیاست هایی است که در توسعه واحدهای صنعتی کوچک باید دنبال شود. بنامولایی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک به علت ویژگی و قابلیت های خاص خود، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و افزایش درآمد سرانه ملی ایفا می کند.
**حمایت از واحدهای کوچک و متوسط از اولویت برنامه های اتاق البرز
رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک جزو اولویت ها و برنامه های راهبردی اتاق بازرگانی البرز است. وی تاکید کرد: صنایع کوچک با توانمندی های خود می توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی استان البرز بر عهده گیرند. بنا مولایی با اشاره به اینکه اکثریت صنایع موجود در استان البرز را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند گفت: پیدا کردن بازار مناسب و فراهم کردن زیر ساخت ها، حمایت بانکها و دسترسی به تسهیلات و رونق اقتصاد کشور از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تصمیم گیران کلان کشور باید در زمینه راهکارهای توسعه زیر ساخت های صنعتی و همچنین توسعه صنایع کوچک کشور با محوریت توجه به تولید صادرات گرا برای این بخش برنامه ریزی کنند.
وی یادآورشد: یکی از این برنامه ها رونق واحدهای کوچک و متوسط ابلاغی فرماندهی اقتصاد مقاومتی است. وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل داده اند گفت: اکثر این صنایع برای استفاده از تمامی ظرفیت های تولیدی خود با مشکل مواجه هستند و غالبا از تمامی توان خود استفاده نمی کنند. بنامولایی افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا همه واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل استان شناسایی شود تا بتوان برنامه مدونی برای به فعلیت رساندن ظرفیت های این واحدهای اقتصادی اجرایی کرد. این مسئول ابراز کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش به سزایی درتوسعه بخش صنعت دارند و فعالیت آنها در نهایت زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم می کند. بنامولایی ادامه داد: علاوه براین بخش زیادی ازجمعیت شاغل استان در همین واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مشغول به کار بوده و برای خود و خانواده خود درآمد زایی می کنند. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: بدون شک اگر شرایط مناسبی برای افزایش بهره وری این واحدها فراهم شود درآینده ای نزدیک شاهد اشتغال تعداد زیادی از جمعیت بیکار استان خواهیم بود. این مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می رسد به جای سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و صنعتی باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت های واحدهای موجود به طور کامل استفاده شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود