25 مرداد 1395
شماره خبر: 168383

کاشت گیاهان آب‌بر در البرز محدود می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کاشت گیاهان آب‌بر در البرز محدود می‌شود


مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز گفت: حدود 600 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت هندوانه اختصاص دارد.
علی حیدری ، اظهار کرد: کمبود آب معضلی است که نه تنها البرز بلکه سایر استان‌های کشوررا نیز درگیر کرده است . وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت این معضل استانداری و جهاد کشاورزی استان طی سال‌های گذشته طرح های مختلفی را اجرایی کرده‌اند. حیدری ادامه داد: تدوین طرح جامع خطرپذیری خشکسالی البرز یکی از اقداماتی است که برای مقابله با بحران کم آبی استان صورت گرفته است .
وی اضافه کرد: علاوه بر این تغییر الگوی کشت از دیگر روش‌های مورد استفاده در بخش کشاورزی برای مدیریت منابع آبی استان است. وی افزود: در تغییر الگوی کشت گیاهانی که پرورش آنها حجم زیادی از منابع آبی استان را مورد استفاده قرار می دهد جایگزین سایر محصولات می‌شوند. این مسئول توضیح داد: به عنوان مثال درتغییر الگوی کشت گیاهانی مانند سوربن و ارزن که آب کمتری مصرف می کنند می‌توانند جایگزین ذرت علوفه‌ای شوند. حیدری در خصوص تغییر سیاست کاشت هندوانه دراستان گفت: سیاست جهاد کشاورزی این است که تولید محصول پرآب بری مثل هندوانه دراستان کاهش یابد.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز افزود: درحال حاضر 600 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت هندوانه اختصاص دارد. وی اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌های مدیریت منابع آبی استان استفاده از سیستم نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی و باغات است. وی در پایان گفت: باید شرایطی ایجاد شود که استفاده از این سیستم آبیاری برای کشاورزان توجیه اقتصادی داشته باشند تا در طول سال‌های آینده شاهد توسعه این روش آبیاری در استان باشیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود