26 مرداد 1395
شماره خبر: 168402

ایجاد محدودیت در واردات واکسن‌های طیور مشابه داخلی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ایجاد محدودیت در واردات واکسن‌های طیور مشابه داخلی


رئیس سازمان دامپزشکی از تشکیل جلساتی مشترک با موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به منظور ایجاد محدودیت در واردات واکسن های طیور مشابه داخلی خبر داد.
، دکتر مهدی خلج در حاشیه همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در محل باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است در بازدید از غرفه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در پاسخ به چرایی واردات بی رویه واکسن های طیور به رغم ظرفیت بالای موسسه رازی در تولید و کیفیت تولیدات داخلی اظهار کرد: این موسسه از مجموعه های قدیمی با تولیدات خوب است و شکی در آن نیست.
وی گفت: گاهی واکسن های وارداتی از نظر نوع و سهولت تزریق تفاوت هایی با تولیدات مشابه داخلی دارد که خود مصرف کننده برای استفاده از این واکسن ها، به ما فشار می آورد.
تولید واکست نیوکاسل مقاوم به گرما در موسسه رازی
دکتر خلج افزود: در مواردی هم که مشکلاتی در تولیدات داخلی دیده می شود، ما نمی توانیم جلوی واردات را بگیریم. وی در عین حال تاکید کرد: البته قرار شده با برگزاری جلساتی ما بین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی این مسائل بررسی شده و چنانچه تولیداتی مشابه واکسن های وارداتی داشته باشیم، حتما محدودیت هایی ایجاد کنیم. دکتر خلج در خصوص اینکه موسسه رازی، بررسی کیفیت واکسن های طیور خود را به برخی مراکز دانشگاهی واگذار کرده و نتیجه گزارش ها، برابری کیفیت و در برخی واکسن ها کیفیت برتر نمونه های داخلی را نشان می دهد، گفت: این موارد باید در جلسه ای با حضور معاون سازمان دامپزشکی و معاون ذیربط در موسسه رازی بررسی شده و مصادیق آن آورده شود تا باتوجه به مصادیق و نمونه ها عمل کنیم. وی اقدام موسسه رازی در تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما را بسیار ارزشمند توصیف کرد.
عملکرد موسسه رازی در اقتصاد مقاومتی مناسب است
آیت الله حسن عالمی در حاشیه همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در محل باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است در بازدید از غرفه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، اظهار کرد: با توجه به شناختم از فعالیت ها و حوزه وظایف و مسئولیت های موسسه رازی، در مجموع عملکرد مناسب و خوبی داشته است. آیت الله عالمی در همایش بزرگداشت نودمین سال تاسیس موسسه رازی در دی ماه ۹۴ نیز جایگاه این موسسه را، نمونه در جهان توصیف کرد. وی گفت: رضایت پروردگار، تقوای الهی، ولایت محوری، اقتدار توام با مهرورزی، کار جمعی و مشارکتی، مشابهت افراد شرکت کننده در کار جمعی در مسائلی همچون اعتقادات، عمل و صفات و دلسوز بودن را از مهمترین شاخص های فرهنگ و مدیریت جهادی برشمرد.
بررسی نقش موسسه رازی در تحقق اقتصادمقاومتی
در ادامه این بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بدون شک نقش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به نوع وظایف و خدمات صورت گرفته، ویژه است. محمد علی جوادی گفت: این مجموعه از موسسات برجسته در کشور و خاورمیانه بوده و در زمینه های گوناگون توفیقات زیادی به دست آورده است و بسیاری از کشورهای به واسطه فعالیت های متعدد موسسه رازی در حوزه تحقیق، پژوهش و تولید به آن غبطه می خورند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: پس از انقلاب نیز کارهای خوبی در این موسسه انجام شده و اکنون تولیدات موسسه رازی مطابق با استانداردهای جهانی است. وی موسسه رازی را مرکزی معتبر خواند و تصریح کرد: بدون شک با خدماتی که در این موسسه صورت می گیرد، نقش ویژه ای در اقتصاد مقاومتی دارد. موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در استان البرز، شهرستان کرج مستقر است. همایش دو روزه فرهنگ و مدیریت جهادی امروز غروب به کار خود پایان می دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود