27 آذر 1395
شماره خبر: 171403

ضرورت توجه به بهره برداران بخش کشاورزی موثر در امنیت غذایی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ضرورت توجه به بهره برداران بخش کشاورزی موثر در امنیت غذایی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که به بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی به عنوان اثرگذارترین بخش در تامین امنیت غذایی به صورت ویژه پرداخته و اهمیت داده شود.
سید مجید موسوی در جمع خبرنگاران در کرج افزود: بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای سالم در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به مولد بودن این بخش اهمیت آن دو چندان نیز می شود.
وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر در توجه به بهره برداران بالا بردن سطح علمی و دانش فنی این عزیزان زحمتکش است.وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما بیشتر جمعیت روستایی در زیرساخت های مختلف کشاورزی اشتغال دارد ، لذا امر آموزش و انتقال یافته های علمی در این خصوص به این افراد باید بصورت جدی دنبال شود . وی اظهار داشت : به همین منظور طبق آمار و ارقام ارائه شده از طرف مدیر مرکز آموزش عالی امام خمینی استان البرز ، علی رغم عدم اختصاص بودجه لازم ، جهت برگزاری دوره های آموزشی برای بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی، در 6 ماهه اول سال جاری این مرکزتوانسته به میزان 33 هزار و 646 ساعت دوره آموزشی بصورت ملی و استانی برگزار کند. موسوی گفت: با ارایه این اموزش ها سرانه آموزش بهره برداران از 39 دقیقه کشوری و 47 دقیقه استانی، به بیش از یک ساعت ارتقاء یافته است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود