20 بهمن 1395
شماره خبر: 174380

افزایش 130 درصدی تسهیلات بانکی بخش کشاورزی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

افزایش 130 درصدی تسهیلات بانکی بخش کشاورزی البرز


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که تسهیلات بانکی ارایه شده به کشاورزان در این استان در سال جاری 130 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
سید مجید موسوی افزود: میزان تسهیلات بانکی ارایه شده سال گذشته 420 میلیارد ریال بود که این عدد در سال جاری به 965 میلیارد ریال رسیده است. وی اظهار داشت: همچنین میزان تخصیص اعتبارات عمرانی اعم از استانی و ملی در سال گذشته در بخش کشاورزی 140 میلیارد ریال بود که این عدد در سال جاری با 24 درصد رشد به 175 میلیارد ریال رسید. وی گفت: به تازگی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری نیز 980 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای اجرای طرح های مختلف به خصوص در بخش آب و خاک همچون آبیاری نوین و تحت فشار، کانال انتقال آب و ایجاد شهرک های گلخانه ای اختصاص یافته است. موسوی بیان داشت: یکی از فعالیت های استان اجرای طرح های آب و خاک است که خوشبختانه دولت با توجه ویژه ای که به این بخش داشته 480 میلیارد ریال اعتبار عمرانی یارانه دار در این بخش برای سال های 95 و 96 اختصاص داده که 74 میلیارد ریال آن در قالب اسناد خزانه و اعتبارات یارانه تخصیص یافت. وی ادامه داد: از این میزان اعتبار تخصیصی 54 میلیارد و 500 میلیون ریال آن نیز جذب شده و به متقاضیان اجرای طرح های آبیاری اختصاص یافته است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که دولت به ازای هر هکتار اجرای آبیاری قطره ای 70 میلیون ریال یارانه اختصاص داده است.
نیاز 41 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به اجرای طرح های آبیاری
موسوی در ادامه به اجرای طرح های آبیاری نوین اشاره کرد و افزود: از کل اراضی کشاورزی استان که نیاز به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و نوین دارند 41 هزار هکتار باقیمانده است که در سال جاری 4 هزار هکتار آن اجرا می شود. وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح ها تا پایان سال گذشته در این استان 12 هزار و 100 هکتار آبیاری نوین اجرا شد و در سال جاری نیز 1322 هکتار اجرا شده که تا پایان سال مالی (تیرماه سال آینده) مابقی آن اجرا می شود.استان البرز دارای حدود 74 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود