26 بهمن 1395
شماره خبر: 174715

اعمال مقررات قرنطینه ای بر واردات و صادرات 550 هزارتن محصولات کشاورزی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اعمال مقررات قرنطینه ای بر واردات و صادرات 550 هزارتن محصولات کشاورزی البرز


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که از ابتدای سال جاری بر روی صادرات و واردات 550 هزار تن انواع محصولات کشاورزی که وارد فرودگاه پیام می شوند، مقررات قرنطینه ای انجام شده است.
سید مجید موسوی افزود: با راه اندازی دفتر قرنطینه در فرودگاه پیام با نام 'پنجره واحد' قرنطینه هر گونه واردات و صادرات محصول کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد. وی اظهار داشت: به همین منظور در این مدت 400 هزار تن محموله وارداتی و 110 هزار تن محموله های صادراتی به کشورهای روسیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقررات قرنطینه ای اعمال شد. وی یادآور شد: از این میزان صادرات، 79 هزار و 650 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 94 میلیون دلار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده اند. وی به وضعیت تولیدات گیاهی استان البرز و جایگاه شاخص آن در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه مناسبی که این استان در تولیدات کشاورزی دارد از لحاظ صادرات این محصولات به دیگر استان ها وضعیت خوبی داریم به طوریکه از ابتدای سال 50 هزار تن انواع محصولات باغی، قارچ و محصولات گلخانه ای صادر شده است. موسوی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری 1.5 میلیون اصله نهال مثمر به دیگر استان ها صادر شده است. وی افزود: کشاورزان این استان با تولید 183 هزار تن هلو و شلیل رتبه اول، 76 هزار تن گیلاس و گلابی رتبه دوم و 26 هزار تن قارچ دکمه ای رتبه دوم و 25 میلیون شاخه گل لاله رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: این استان در سال جاری با پرورش گل لاله سفید ایرانی و ثبت آن به نام البرز توانست در عرصه ی بین المللی در این حوزه شناخته شود.
***شناسایی 72 فروشنده غیرمجاز سم کشاورزی
وی یکی دیگر از فعالیت های جهاد کشاورزی را در عرصه حفظ نباتات دانست و گفت: حفظ نباتات یکی از فعالیت های مهم و اساسی در حوزه کشاورزی است زیرا کوچکترین غفلتی در این عرصه منجر به خسارات زیاد در حوزه اقتصادی و سلامت می شود. موسوی ادامه داد: کارشناس این حوزه با نظارت بر فعالیت فروشگاه های سموم در استان موفق به شناسایی 72 فروشنده غیرمجاز سموم کشاورزی شدند که با پیگیری های انجام شده 51 مورد از آن ها نسبت به دریافت مجوز اقدام کردند. وی اظهار داشت: مبارزه با علف هرز، سن غلات و ملخ های مضر کشاورزی و مبارزه غیرشیمیایی با آفات از دیگر فعالیت های بخش حفظ نباتات است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود