15 خرداد 1396
شماره خبر: 179091

حضور قدرتمند و علمی صنعت البرز در بازارهای جهانی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حضور قدرتمند و علمی صنعت البرز در بازارهای جهانی


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت که یکی از سیاست های اصولی شرکت شهرک های صنعتی البرز، صادرات و حضور قدرتمند، علمی و تولیدات کشور در بازارهای جهانی است.
جهانگیر شاهمرادی ، افزود: یکی از اهداف و برنامه های اصولی شرکت شهرک های صنعتی البرز، حمایت و تقویت از واحدهای تولیدی صادرات محور و توسعه بازارهای صنایع داخل کشور در منطقه بوده و البرز می تواند نقشی مهم در این عرصه برعهده بگیرد. وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتقال نگاه این شرکت به بازارهای منطقه بعنوان برنامه هدف در نظر گرفته شده اضافه کرد : حضور جدی و پایدار در بازارهای منطقه و بین المللی یک فرصت است و ما نمی توانیم با حضوری بدون برنامه و شتاب زده و احساسی به راحتی این بازارها را به رقبای خارجی خود واگذار کنیم. شاهمرادی با تاکید بر اینکه خواست دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور علمی و پایدار در عرصه صادرات است گفت: استان البرز با پشتوانه علمی، تجربه خوشه های کسب وکار، قرابت های فرهنگی و توانمندی های تولیدی که در صنعت دارد می تواند در بازارهای منطقه ایی موفق عمل کند. وی نگاه بلند مدت به بازارهای خارجی را یکی از اصول موفقیت در صادرات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی عدم فروش و کمبود نقدینگی است که واحدهای صنعتی متاسفانه تنها راه رفع این مشکل را تسهیلات بانکی می دانند در حالی که ما در تلاش هستیم تا با ایجاد بازار صادرات مناسب برای ایشان این مشکل را برطرف کنیم. وی افزود: محصولات ما در منطقه رقبای جدی دارند ولی ما با شناخت از توانمندی های خود اعتقادداریم که اگر با قدرت و کیفیت و دور از رقابت و تبلیغات منفی وارد این بازارها شویم قطعا حضور پایدار و طولانی مدت خود را تضمین می کنیم.
وی برخی از مشکلات پیش روی تولید کنندگان و صادرات را پیش پا افتاده عنوان کرد و یادآور شد: برخی از این مشکلات پیچیده نیست و نیاز به کمی همکاری، تعامل بخشی دستگاه های داخلی و آشنایی با مقررات و قوانین داخلی وکشورهای هدف دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود