18 تیر 1396
شماره خبر: 180718

۱۱ تن گندم در ۲ مزرعه شهرستان ساوجبلاغ تولید شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

۱۱ تن گندم در ۲ مزرعه شهرستان ساوجبلاغ تولید شد


امسال برای نخستین بار ۲ مزرعه در ساوجبلاغ بیش از ۱۱ تن تولید گندم داشته‌اند؛ این در حالی است که رکورد تولید آلو در شهرستان ساوجبلاغ با تولید ۷۲ تن ثبت شد.
عبدالرضا روشن‌نژاد در مراسم جشن برداشت محصول و کارگاه آموزشی تخصصی نحوه صحیح میوه‌چینی که صبح امروز در یکی از باغات ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز و کرج از نظر محصولات باغی زبانزد در کشور است. وی با اشاره به اینکه شهرستان ساوجبلاغ در محصولات باغی دارای رتبه اول در استان است، افزود: امسال برای نخستین‌بار 2 مزرعه در ساوجبلاغ بیش از 11 تن تولید گندم داشته‌اند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه در بخش باغبانی رتبه‌های بسیار خوبی در سطح کشور و جهان داشته‌ایم، عنوان کرد: امسال 72 تن رکورد تولید آلو در شهرستان ساوجبلاغ زده شد. میزان تولیدات در ساوجبلاغ بسیار بالا است، ما باید از ضایعات پس از برداشت محصول جلوگیری کنیم. وی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوجبلاغ توان بسار زیادی برای تولیدات باغی و محصلات تولیدی دارد، افزود: شهرستان ساوجبلاغ از نظر صنعتی امکان تولید ماشین‌آلات باغی و زراعی را دارد. با کارشناسی‌های انجام شده باید ضایعات پس از برداشت میوه کاهش یابد. همچنین محمد تاج‌الدینی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز در این مراسم اظهار داشت: ساوجبلاغ یکی از توانمندترین شهرستان‌های استان البرز در محصولات باغی و قلب تولیدات محصولات باغی نام‌گذاری شده است. وی با اشاره به اینکه از 2 میلیون تن از محصولات باغی و گیاهی حدود 1.5 میلیون تن مربوط به محصولات گیاهی است، افزود: شهرستان ساوجبلاغ 50 درصد از محصولات باغی البرز را تولید می‌کند. بهبود نور، هوا و آبیاری مناسب در مبارزه با آفات و کاهش ضایعات بعد از برداشت تاثیر بسیار زیادی دارد. تاج‌الدینی با بیان اینکه امسال باغدارهای ساوجبلاغ با مدیریت بسیار قوی و تولیدات و محصول فراوانی داشتند، گفت: میوه‌چینی درست، انتخاب تعداد کارگران در سطح باغ، وضعیت قیمت بازار و زمان درست برداشت و کاشت سبب کاهش ضایعات پس از برداشت و دادن بار بسیار خوب در باغات می‌شود. باید با استفاده از سیستم پیش سرمادهی برای محصولاتی که چیده و حمل و نقل می‌شوند، استفاده شود تا آسیب کمتری به محصولات برسد و از ضایعات آنها کمتر شود.

منبع تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود