19 دی 1396
شماره خبر: 189621

ایجاد ۴۵۰ هزار اشتغال ضربتی توسط وزیر صنعت مطرح شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ایجاد ۴۵۰ هزار اشتغال ضربتی توسط وزیر صنعت مطرح شده است


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:ایجاد ۴۵۰ هزار اشتغال ضربتی توسط وزیر مطرح شده که حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع کوچک است.
صادق نجفی در همایش معاونان فنی شهرک‌های صنعتی کشور که صبح چهارشنبه در پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در استان البرز، برگزار شد، با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید مورد توجه فعالین اقتصادی قرار گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد. وی با بیان اینکه ۸۰ هزار واحد صنعتی و صنفی مختلف در شهرک و ناحیه های صنعتی یاد شده استقرار دارند، افزود: پیروی از برنامه وشرایط مهندسی مطلوب در تمامی اقدامات مرتبط با بخش صنعت و شهرک های صنعتی در حوزه زیرساختی الزامی است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اهمیت وجود نیروی انسانی متخصص، تصریح کرد: محور توسعه انسان است، به دنبال ایجاد شهرک های صنعتی جدید در کشور نیستیم چرا که این سیاست باید به بخش خصوصی واگذار و توسعه شهرک های موجود مورد توجه قرار گیرد. نجفی با بیان اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی سبب می شود هزینه کرد دولت در حوزه های مختلف کاهش پیدا کند، اظهار کرد: متاسفانه بهره وری در تمام عرصه ها پایین است که این امر گاه به سبب فقر زیرساختی حاصل می شود. وی با اشاره به اینکه وجود برخی از واحدهای صنعتی با زیرساخت های موجود در شهرک های صنعتی همخوانی ندارد لذا باید شرایط و وضعیت سرمایه گذاری را تسهیل ببخشیم، ادامه داد: با ارتقا سطح کیفی تولیدات در بخش داخل مردم راغب به خرید محصولات داخلی خواهند بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار واحد تولیدی فعال در شهرک های صنعتی کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد، باید نواقص موجود در شهرک و ناحیه های صنعتی کشور نظیر نبود آب و گاز با سرعت بیشتری برطرف شود. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در ادامه ساخت و سازهای بی رویه صنایع در حاشیه شهرها را ملزم به ساماندهی عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت شهرک بهره وری در این بخش را ارتقا دهیم.
نجفی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور صنایع کوچک و متوسط هستند، اظهار کرد: باید به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کنیم، باید توزیع عادلانه خدمات در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد چرا که معیشت مردم بزرگترین دغدغه مقام معظم رهبری محسوب می شود. وی در پایان عنوان کرد: ایجاد ۴۵۰ هزار اشتغال ضربتی توسط وزیر مطرح شده که حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع کوچک است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود