29 دی 1396
شماره خبر: 190082

فعالیت نیمی از واحدهای صنعتی کشور با ظرفیت بالا/رشد ۵ درصدی صنعت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فعالیت نیمی از واحدهای صنعتی کشور با ظرفیت بالا/رشد ۵ درصدی صنعت


وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد پنج درصدی در حوزه صنعت کشور خبر داد و گفت: فعالیت نیمی از واحدهای صنعتی در کشور با ظرفیت بالا مشغول به کار هستند.
محمد شریعتمداری در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نظرآباد که صبح شنبه انجام شد، با بیان اینکه امیدوارم حضور معاون اول رئیس جمهور در این قبیل از مراسم ها ایجاد اشتیاق فعالان صنعتی را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: طی سال های گذشته صنعت کشور از جمله در عمر دولت تدبیر روند رو به رشد خود را طی کرده است. شریعتمداری در ادامه اضافه کرد: رشد منفی ۱۰ درصد بخش صنعت با رشد ۵ درصد طی سال جاری مواجه شده است.
افزایش ۲۳ درصدی میزان تقاضا برای ایجاد واحدهای صنعتی
وی صدور جوازهای تاسیس مراکز صنعتی را عامل روند رشد صنعت در کشور دانست و افزود: از ابتدای سال تا کنون میزان تقاضا برای ایجاد واحدهای صنعتی ۲۳ درصد افزایش یافته است. وی از صدور یک‌هزار و ۲۵۶ پروانه بهره برداری شرکت های صنعتی در سال جدید خبر داد و گفت: استان البرز هفتمین پایگاه صنعتی کشور است.شریعتمداری با تاکید بر اینکه بالغ بر ۵۰ درصد واحدهای صنعتی در کشور با ظرفیت بالا مشغول به کار هستند، اظهار کرد: خوشبختانه اشتیاق کار واحدهای صنعتی روندی رو به رشد دارد. وی از افزایش چشمگیر رویش در حوزه صنعتی کشور خبر داد و گفت: بیش از ۸۴ هزار واحد صنعتی در سطح کشور مشغول به کار هستند که از این میان یک‌هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی با شرایط نامطلوبی مواجه هستند. برای بهبود شرایط این واحد ها طرح رونق تولید آغار شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارتقاء استان البرز از رتبه ۲۷ به رتبه اول جذب سرمایه و تسهیلات رونق تولید خبر داد و افزود: متاسفانه واحدهای صنعتی با نرخ سود ۱۸ و ۲۲ درصدی در بخش توسعه با مشکل مواجه هستند. وی با تاکید براینکه نرخ بازده در صنعت به گونه ای نیست که بتواند سود ۲۳ درصدی را تحمل کند، گفت: تامین یارانه سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی ضروری است. اشتیاق سیستم های بانکی برای فعالیت های بلند مدت محدود است به همین منظور امیدواریم بتوانیم در راستای مرتفع کردن این مشکل گام برداریم. شریعتمداری با بیان‌ اینکه نام شهرک های صنعتی استان البرز از قانون رفع موانع تولید در خصوص شعاع ۱۲۰ کیلومتری از قلم افتاده است‌، تصریح کرد: امید داریم با رعایت تمام مسائل زیست محیطی بتوانیم این استان را به عنوان یکی از فعال ترین استان ها در بخش صنعت معرفی کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود