22 مرداد 1397
شماره خبر: 199942

تلاش برای احیاء 15 نساجی غیرفعال در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تلاش برای احیاء 15 نساجی غیرفعال در البرز


سرپرست شرکت شهرک های صنعتی البرز از وجود 153 واحد صنعتی تملک شده توسط بانک در استان خبر داد و گفت: احیای این واحدهای صنعتی و تولیدی تملک شده در استان باعث ایجاد سه و هزار و ۵۰۰ شغل جدید می ‎ شود.
محمد امین فرشی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ واحد صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد که توسط بانک‌ها به تملک در آمده است. وی ابراز کرد: پیش بینی می‌شود رفع مشکل این واحدها و فعال‌سازی مجدد این واحدها باعث ایجاد سه هزار و ۵۰۰ شغل جدید شود. وی توضیح داد: شرکت شهرک‌های صنعتی تلکیف دارد هر سال ۳۰ تا ۴۵ واحد غیر فعال و تملک شده را احیا کند ولی امسال با همت این مجموعه قصد داریم ۱۰۰ واحد را احیا کنیم. این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی وصنعتی در شهرک‌های صنعتی دولتی استان فعال است. وی افزود: هزار و ۵۰ واحد فعال فقط در اشتهارد داریم که با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند. فرشی در خصوص احتمال تأثیر تحریم‌های جدید بر عملکرد صنایع در استان اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد این واحدها مشمول اعمال تحریم مرداد ماه نشدند و در حال تولید محصولات خود هستند. سرپرست شرکت شهرک های صنعتی البرز در ادامه گفت: ما ۱۵ واحد نساجی غیر فعال داریم که به دنبال ایجاد کارخانه پارچه بافی برای این واحدها از طریق صندوق توسعه ملی هستیم.
وی در پایان اعلام کرد: البرز می تواند بهشت سرمایه گذاری صنعتی باشد و امید است با ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی باشیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود