5 آبان 1397
شماره خبر: 204007

سرانه مصرف آبزیان در البرز ۹ کیلوگرم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سرانه مصرف آبزیان در البرز ۹ کیلوگرم است


مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز سرانه مصرف آبزیان در استان را ۹ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این مهم با میانگین کشوری و جهانی فاصله زیادی دارد.
لاله ضیائیان با اشاره به اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور پس از گوشت مرغ و گوشت قرمز در رتبه سوم قرار دارد، اظهار کرد: استفاده از گوشت سفید به‌ویژه گوشت ماهی توصیه می‌شود و سیاست‌های کلی تغذیه‌ای نیز به این سمت‌وسو گرایش دارد. وی میانگین سرانه مصرف آبزیان در جهان را ۲۰ کیلوگرم در سال اعلام کرد و گفت: این میزان در ایران ۱۱ کیلوگرم در سال است. مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور طی یازده سال اخیر، گفت: طی یازده سال گذشته تاکنون سرانه مصرف از ۵ به ۱۱ کیلوگرم رسیده است. ضیائیان در خصوص سرانه مصرف آبزیان در استان البرز گفت: مدیریت شیلات استان در این زمینه تحقیقاتی را آغاز کرده است که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، میزان سرانه مصرف ماهی و همچنین موارد اصلی بازدارنده افزایش سرانه مشخص‌شده است.
وی اضافه کرد: تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد سرانه مصرف آبزیان در شهرستان‌های مختلف استان متفاوت و متوسط آن ۹ کیلوگرم در سال است. مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با تأکید بر اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان البرز با میانگین کشوری و جهانی فاصله زیادی دارد، گفت: اعمال سیاست‌های مدیریتی در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان ضروری است. ضیائیان عرضه محصولات آبزی تازه با بسته‌بندی و قیمت مناسب، ایجاد بازارها و نمایشگاه‌های دوره‌ای عرضه محصولات آبزیان در سطح استان و فرهنگ‌سازی و برگزاری هرچه بیشتر جشنواره‌های طبخ آبزیان را در افزایش سرانه مصرف مؤثر دانست.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود