24 آبان 1397
شماره خبر: 204916

احداث نیروگاه خورشیدی انتشار ریزگردها را کاهش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

احداث نیروگاه خورشیدی انتشار ریزگردها را کاهش می دهد


مدیر کل منابع طبیعی استان البرز گفت: احداث نیروگاه خورشیدی با توجه به سایه اندازی و به حداقل رساندن تبخیرموجب کاهش انتشار ریزگردها می شود.
حامد فرضی افزود: با توجه به کانون ریزگردها در شهرستان های اشتهارد و نظرآباد، راه اندازی نیروگاه های خورشیدی که عملیات اجرایی آن شروع شده می تواند تبخیر و انتشار ریزگردها را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی اضافه کرد: راه اندازی این نیروگاه ها در تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیرگذار است . فرضی گفت: به منظور اجرای طرح های نیروگاه خورشیدی 2 هزارو800 هکتار از اراضی بدون کاربری در جنوب رودخانه شور اشتهارد شناسایی که در مرحله اول نخستین قرارداد واگذاری این اراضی به میزان 100 هکتار به ظرفیت تولید 50 مگاوات انرژی تجدیدپذیر و پاک منعقد که عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.
وی ادامه داد: بخش خصوصی مقرر شده تا این پروژه را به مدت یک سال راه اندازی و 100 هکتار دیگر از این اراضی نیز آماده انعقاد قرارداد با پنج شرکت خصوصی است. فرضی گفت: با ایجاد این نیروگاه ها با استفاده از پنل های خورشیدی، علاوه بر تولید برق، به دلیل سایه اندازی فتوسل ها بر روی زمین موجب کاهش تبخیر و خشک شدن خاک نیز می شود و از طرف دیگر به عنوان بادشکن عمل کرده و با این دو عمل توامان، فرسایش بادی در اراضی مستعد فرسایش بادی را کاهش می دهد. استان البرز دارای 434 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود