26 آبان 1397
شماره خبر: 205003

نمایش خودباوری البرزی ها در اوج تحریم

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

نمایش خودباوری البرزی ها در اوج تحریم


نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی -صنعتی ، صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری البرز آغاز به کار کرد.
استاندار البرز در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: هدف عمده از راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای تولیدی و صادراتی استان این است که واحدهای تولیدی بتوانند ظرفیت های خود را هر چه بیشتر در سطح کشوری و منطقه ای معرفی کنند. محمد علی نجفی افزود: اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی ما بتوانند آزادانه با مدیران استانی و کشوری مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. وی اضافه کرد: تامین مواد اولیه، منابع ارزی و مشکلات صادراتی از عمده مسایلی هستند که صادر کنندگان و تولید کنندگان البرزی در این نمایشگاه می توانند ضمن مطرح کردن با مدیران نسبت به رفع آنها اقدام کنند نجفی گفت: هدف دیگر ین نمایشگاه ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده است. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز نیز گفت: جدیدترین پدیده های صنعتی و فناوری این استان در حوزه تولید و صادرات معرفی می شوند. محمد امین بزازی پور فرشی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه فقط نمایش کالا و انجام مذاکره تجاری نیست، بلکه تبادل اطلاعات مختلف در زمینه قیمت‌های رقابتی، آخرین استانداردهای کیفی، پیشرفت‌های صنعتی، دستاوردهای پژوهش علمی و ایده‌های اقتصادی و فناوری است. بزازی پور فرشی گفت: در این نمایشگاه عقد قراردادهای بازرگانی جدید با بازارهای صادراتی و فروش داخلی هدف گذاری شده است. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری فن بازار در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این استان به عنوان قطب علم و فناوری کشور و به دلیل برخورداری از مراکز دانشگاهی و صنایع بزرگ، ظرفیت خوبی در حوزه تولید فناوری دارد و فن ‌بازار منطقه‌ای شرایطی را فراهم می کند تا عرضه کنندگان فناوری بتوانند به سهولت محصول خود را ارایه کنند. وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هدف عمده برگزاری نمایشگاه بزرگ توانمندی های تولیدی، صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط استان است. بزازی پور فرشی گفت: با توجه به توانمندی های تولیدی و صادراتی، صنایع موجود در این استان، تمام هدف ما این است که با شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت های البرز بتوانیم، سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتری را برای سرمایه گذاری در استان جذب کنیم. وی اضافه کرد: صنایعی که در این نمایشگاه حضور دارند از بهترین واحدهای تولیدی استان البرز هستند که بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده اند. بزازی پور فرشی ادامه داد: نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی فرصت مناسبی است تا بتوانیم ظرفیت های استان را در بخش تولید و صادرات با هدف توسعه و گسترش آنها به دیگر مناطق بیشتر معرفی کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: رایزنان بازرگانی، هیات های تجاری، شرکت های مدیریت صادرات و نمایندگان کشورهای هدف در این نمایشگاه حضور دارند و واحدهای تولیدی و صادراتی استان می توانند با معرفی محصولات خود بازاریابی خوبی در این کشورها انجام دهند. بزازی پور فرشی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط مشکلی برای صادرات ندارند و با سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش می توان به توسعه اقتصادی البرز کمک کرد. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش کیفیت تولیدات داخلی، تنها راه مقابله با تحریم های دشمنان در شرایط کنونی است خاطر نشان کرد: در استان البرز منتظر تحریم ها و چگونگی اعمال آنها نمانده ایم و با مساعدت تمام دستگاه و در راس آنها استاندار، اقدامات خوبی در زمینه تولید با کیفیت در استان انجام شده است.
بزرگترین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی استان البرز از بیست و ششم تا بیست و نهم آبان ماه در کرج دایر است . هیات های تجاری 10 کشور در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط البرز شرکت می کنند. عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. بیش از 120 واحد صنعتی و تولیدی البرز در زمینه صادرات فعالیت دارند. بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود