28 فروردین 1398
شماره خبر: 213090

41 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرج قلع و قمع شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

41 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرج قلع و قمع شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: با حکم قضایی از ابتدای سال جاری تا کنون 41 مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی ماهدشت این شهرستان قلع و قمع شده است.
عبدالرضا روشن نژاد افزود: به منظور صیانت از عرصه های زراعی و باغی ‌و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز، طی 2 روز گذشته در منطقه خدایارخان ماهدشت کرج تخریب بناها در 38 قطعه زمین اجرا شد.
وی اظهار داشت: اعمال قانون به استناد تبصره 2 ماده ١٠ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ١٣٨٥ انجام شده است. روشن نژاد گفت: در مجموع 2 هزار و 765 متر دیوارکشی، چهار بنا و 60 متر مربع استخر با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی در ماهدشت تخریب و بیش از 12 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه به حالت اولیه بازگردانده شد. وی ، صدور 468 مورد اخطاریه برای جلوگیری از عملیات ساخت‌و ساز غیرمجاز و 352 مورد اجرای حکم تخریب بناهای غیر مجاز را از اقدامات جهاد کشاورزی کرج طی 6 ماهه دوم سال 97 عنوان کرد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اظهار داشت: از ابتدای سال 98 تا کنون 164مورد اخطاریه صادر و 41 مورد حکم تخریب اجرا شده است. روشن نژاد با تأکید بر اینکه گریز از قانون و ساخت و سازهای غیر مجاز، آسیب‌های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی و خود مالکان اراضی وارد می کند افزود: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و تأمین امنیت غذایی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. شهرستان کرج دارای پنج هزار و 530 هکتار اراضی باغی و سه هزار و 963 هکتار اراضی زراعی می باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود