19 اسفند 1391
شماره خبر: 22083

143 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی البرز انجام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

143 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی البرز انجام شد


سپیدارآنلاین: رئیس اداره بازرسی کشف کالای قاچاق معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از 143 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان خبر داد.
سید علی افتخاری گفت: طی 11 ماهه گذشته 143 هزار بازرسی صورت گرفته که 12 هزا و 105 مورد برگ تخلف به ارزش ریالی 106 میلیارد صادر شده است. وی افزود: طی 11 ماهه گذشته نظارت بر 22 قلم کالاهای اساسی 109 هزار مورد صورت گرفته که هفت هزار و 590 برگ تخلف با ارزش ريالی 6 میلیارد و 300 میلیون صادر شده است. رئیس اداره بازرسی کشف کالای قاچاق معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طی 11 ماهه گذشته 26 هزار بازرسی از کارخانجات و شرکت های تولیدی استان البرز صورت گرفته که یک هزار و 180 برگ تخلف به ارزش ريالی 4 میلیارد و 600 میلیون ریال صادر شده است. افتخاری ادامه داد: طرح نوروزی نظارت و تسلط بیشتر بر بازار و بازرسی 22 قلم کالای اساسی از جمله آجیل، پوشاک، برنج و مرغ و ... از 15 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 25 فروردین سال 92 ادامه دارد. وی افزود: علاوه بر این نظارت بر شرکت های بلیط فروشی ترمینال ها، آژانس های هواپیمایی، هتل و رستوران ها نیز صورت می گیرد. رئیس اداره بازرسی کشف کالای قاچاق معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه در هفت نقطه کرج نمایشگاه بهاره دایر شده است، اضافه کرد: این نمایشگاه ها به صورت لحظه ای کنترل و نظارت می شود. وی گفت: با توجه به اینکه قیمت کالاها در نمایشگاه های بهاره پایین تر از سطح بازار درون شهر است، این امر سبب شده تا دیگر سودجویان نتوانند به اهداف خود برسند. افتخاری تصریح کرد: مرغ با قیمت چهار هزار و 800 تومان، برنج کلیویی سه هزار و 800 تومان و قیمت گوشت نیز بین 16 تا 20 هزار تومان است. وی اظهار داشت: سامانه 124 نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است که شهروندان می توانند هر گونه تخلف، کم فروشی و گران فروشی را به سامانه 24 ساعته 124 گزارش دهند.
نبود نظارت سبب هرج و مرج می شود
رئیس اداره بازرسی کشف کالای قاچاق معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه اگر بازرسی و نظارت وجود نداشته باشد در بازار ایجاد هرج و مرج می شود، اضافه کرد: این نظارت و بازرسی ها سبب کاهش تخلف می شود.
نظارت و بازرسی کاهش دهنده 70 درصد از تخلفات است
وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی کاهش دهنده 70 درصد از تخلفات است، گفت:

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود