14 آبان 1390
شماره خبر: 2399

مدیرکل تعاون البرز خبر داد:افزایش سهم ایجاد اشتغال در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مدیرکل تعاون البرز خبر داد:افزایش سهم ایجاد اشتغال در استان البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از افزایش سهم ایجاد اشتغال در این استان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، کاوه حدادپور با اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش سهم اشتغال در البرز از سوی شورای عالی اشتغال انجام شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس سهم اشتغال استان البرز از 60 هزار به 87 هزار و 237 شغل افزایش یافته است.
وی تأکید کرد: در راستای این افزایش سهم اشتغال استانی، اداره کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن استان البرز از میان دستگاه‌های اجرایی استان در سهمیه خود تغییر داشته‌اند ولی سایر دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه میزان سهمیه اشتغال خود تغییری نداشته‌اند.
این مسئول ادامه داد: بدیهی است که با وجود این افزایش سهمیه اشتغال در استان، تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند با تلاش و جدیت بیشتری نسبت به تحقق سهمیه اشتغال خود در زمان تعیین شده اهتمام ورزند.
وی در ادامه با اشاره به آخرین آمار سامانه رصد تا آبان ماه سال ‌جاری افزود: بر اساس آمار موجود بالاترین میزان اجرای تعهد اشتغال در میان دستگاه‌های استانی به ترتیب مربوط به اداره کل راه و ترابری، سازمان بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز است.
حدادپور گفت: همچنین در حوزه شهرستان‌های استان البرز نیز با توجه به سهمیه هر شهرستان تا کنون به ترتیب شهرستان طالقان 67 درصد، نظرآباد 64 درصد، کرج 43 درصد و ساوجبلاغ 38 درصد از کل سهمیه اشتغال تعهد شده منطقه خود را محقق کرده‌اند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطر نشان کرد: افرادی که تاکنون برای آنان ایجاد اشتغال شده و به سر کار رفته‌اند، بیمه شده، ضمن اینکه اشتغال ایجاد شده در استان البرز اشتغال واقعی بوده و تمام دستگاه‌های ذیربط نیز ملزم هستند درباره اجرای تعهد سهم اشتغال خود برنامه‌ریزی دقیقی اعمال کنند.
حدادپور همچنین خواستار توجه جدی بانک‌های عامل به ارائه تسهیلات موضوع بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین جهت اشتغالزایی به متقاضیان شد.
وی با اشاره به عملکرد شبکه بانکی استان در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف اشتغالزایی استان بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مذکور برای بخش‌های مختلف اقتصادی مساعدت لازم را به عمل آورند.
این مسئول در زمینه برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در استان البرز اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و حمایتی استان در آینده‌ای نزدیک نمایشگاهی از دستاوردهای مشاغل خانگی در استان البرز برپا می‌شود که هم‌اکنون از سوی نهادهای ذیربط در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری هستیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود