12 خرداد 1400
شماره خبر: 254396

برخی نانوایان چهارباغ مرتکب گرانفروشی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

برخی نانوایان چهارباغ مرتکب گرانفروشی شدند


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارباغ اعلام کرد که برخی نانوایان این شهرستان در سال جاری بدون مجوز قانونی مرتکب گرانفرشی شده که تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
سید احمد افتخاری افزود: عملکرد همه واحدهای صنفی چهار باغ زیر ذره بین ناظران و بازرسان ادارات ذیربط قرار دارند و تشدید برخورد با متخلفان صنفی به ویژه در روزهای پیش روی در اولویت قرار گرفته است. وی با ذکر این نکته که تعدادی از خبازان متاسفانه از انصاف که سرلوحه فعالیت های صنفی است فاصله گرفته اند، گفت: طبق ضوابط و مقررات ، کم فروشی نان و فروش آرد سهمیه ای تخلف است و متخلفان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. وی گفت: سهمیه آرد هر نانوایی بایستی به صورت کامل در محل همان نانوایی تخلیه شود و برای جلوگیری از تخلفات هیچ یک از واحدهای نانوایی اجازه ندارند بخشی از آرد سهمیه ای خود را به بهانه امانت ، قرض و غیره به نانوایی های دیگر انتقال دهند. رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چهارباغ در ادامه این گفت و گو عدم رعایت کامل ساعات کار اصناف از جمله نانوایی ها را تخلف عنوان کرد و به کسبه این شهرستان توصیه کرد دستورالعمل های صادره دراین زمینه را رعایت کنند تا با آنان به عنوان متخلف برخورد نشود. افتخاری تصریح کرد: همه نانوایی ها در سطح شهرستان چهارباغ موظف شده اند برچسپ قیمت نان ، نام آرد سهمیه ای، وزن چانه و تلفن شکایات را در مکانی نصب کنند که برای مشتریان قابل رویت باشد. وی با اشاره به تشدید روند نظارت و بازرسی در اقلام اساسی به ویژه آرد و نان در سطح چهارباغ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق سامانه http://www.۱۲۴.ir اعلام نمایند تا متخلفان صنفی طبق مقررات تحت پیگرد قرار گیرند.
وی همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و داشتن کارت بهداشت عوامل نانوایی را الزام آور ذکر کرد و افزود: با افراد خاطی برخورد خواهد شد. شهرستان ۱۰۰ هزار نفری چهارباغ واقع در جنوب غربی کرج مرکز استان البرز ، اواخر سال گذشته از ساوجبلاغ منتزع و ارتقا یافت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود