21 بهمن 1400
شماره خبر: 263536

۵۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی فردیس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: طرح سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در ۵۶۰ هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده که در این راستا یک میلیون و ۶۸۰ هزار متر مکعب آب صرفه جویی شده است.
علیرضا بدری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس، گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها، افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی طرح سامانه های نوین آبیاری تحت فشار در سطح ۵۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شد.وی با بیان اینکه ۲۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در قالب ۲ طرح برای اجرای طرح توسعه روش های نوین آبیاری تحت فشار آماده می شود؛ افزود: با اجرای سیستم های نوین آبیاری توسط اداره جهادکشاورزی شهرستان فردیس، حدود یک میلیون و ۶۸۰ هزار متر مکعب آب از منابع زیر زمینی صرفه جویی شده است. این مقام مسؤول یادآور شد: با اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری تحت فشار به ازاء هر هکتار زمین، از محل اعتبارات طرح ملی سامانه های نوین آبیاری، مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان بلاعوض دولتی به کشاورزان پرداخت می‌شود.
تسهیلات کم بهره برای مشاغل خانگی
وی در بخش دیگری تعداد افراد دارای مجوز فعالیت طرح حمایت از مشاغل خانگی در فردیس را ۴۰ خانوار اعلام کرد و گفت: در راستای توانمندسازی کسب و کارهای کوچک و ساماندهی مشاغل خانگی، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.
۱۷۵ مورد گزارش تخلف از عرضه کنندگان محصولات کشاورزی
بدری در ادامه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی را از جمله وظایف سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: بر این اساس گشت‌های بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی شهرستان فردیس وظیفه نظارت و کنترل قیمت‌های محصولات کشاورزی را برعهده دارند.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: در این راستا توسط گشت های بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی شهرستان فردیس از ابتدای ماه جاری تا کنون ۱۷۵ مورد بازرسی همراه با ۶۱ مورد گزارش تخلف صورت گرفته است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود