12 آذر 1390
شماره خبر: 2651

رییس اتاق بازرگانی استان البرز: استاندارد نقش به سزایی در افزایش كیفیت تولید و مصرف دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 رییس اتاق بازرگانی استان البرز: استاندارد نقش به سزایی در افزایش كیفیت تولید و مصرف دارد

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن البرز گفت: استاندارد یكی از عوامل مهم توسعه به شمار می رود و سازمان استاندارد در ایجاد فرهنگ و افزایش كیفیت در تولید و مصرف نقش به سزایی برعهده دارد.
'حسین طوسی ' در جمع شماری از تولیدكنندگان این استان افزود: اكنون مهمترین سووالی كه امروز در جامعه مطرح و رو به روی سازمان استاندارد قرار دارد این است كه چرا كالای تولید خارجی از تولید داخلی بهتر است و به نظر می رسد پاسخ در تولید دانش بنیان و صادرات محور باشد. وی تاكید كرد: وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی و یكهزار واحد بازرگانی و خدمات بازرگانی در استان البرز این استان را به قطب صنعتی كشور تبدیل كرده است. طوسی گفت: طبیعت تجارت و تولید توسعه است و هدف توسعه عبور از مرزهای جغرافیایی و ورود به بازارهای جهانی است.
وی یاداورشد: تاكید صریح ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری است و اتاق بازرگانی البرز آمادگی دارد تا با برقراری ارتباط نزدیك با سازمان استاندارد برای ارتقاء كیفیت در بخش تولید همكاری لازم را انجام دهد.
طوسی گفت: با توجه به اینكه برخی تولید كنندگان بخش صنعتی اعتقاد دارند واردات كالاهای بی كیفیت چینی و فاقد استاندارد بازار را از كالاهای بی كیفیت پر كرده و تولید داخلی را ضعیف كرده است سازمان استاندارد می تواند در جلوگیری از این مشكل نقش تعیین كننده ای ایفا كند. رییس اتاق البرز افزود: سازمان ملی استاندارد باید از طریق یك اقدام عاجل طرح استانداردسازی اجباری را برای كلیه كالاهای تولیدی آغاز كند كه در این بین تشكل ها و بخش خصوصی آماده همكاری با سازمان استاندارد هستند.



منتع: ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود