7 فروردین 1401
شماره خبر: 265332

بستر برای حرکت پرشتاب در مسیر تحقق شعار سال در البرز فراهم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی


نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از این استان به عنوان یکی از مناطق مهم و نمونه کشور در بحث بهره گیری از فناوری های نوین در صنایع نام برد و‌ از آمادگی کامل فعالان عرصه تولید این خطه در مسیر تحقق شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" خبر داد.

یداله مالمیر با اشاره به بخشی از فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب که دولت سیزدهم را "دولتی مردمی و علاقه‌ مند به حرکت‌ها و اهداف مردمی" عنوان فرمودند، گفت: فعالان عرصه کارآفرینی و تولید تلاش وافری را به کار خواهند گرفت تا دولتمردان را در تحقق شعار سال یاری کنند.
وی تصریح کرد: ما فعالان و کارآفرینان عرصه تولید وظیفه می دانیم توان کارشناسی و تجربیات تلخ و شیرین خویش در عرصه تولید را در اختیار دولتمردان مورد اعتماد رهبر حکیم انقلاب قرار دهیم تا با تکیه بر توان داخلی رونق اقتصاد در حد انتظار جامعه را تجربه کنیم. 
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز وجود مراکز آموزش عالی بعضا کم نظیر و نیز فعالیت دانش بنیان ها باحضور فعال بسیاری نخبگان ، پژوهشگران و محققان را از ویژگی هاي بارز استان عنوان کرد.
مالمیر گفت: با این حال طی سال های دور و نزدیک به دلیل برخی کم توجهی ها و بعضا سیاست گذاری های اشتباه  اقتصادی، از توانمندی ها و استعداد بالای البرز به ویژه در بحث نوآوری ها در مسیر رونق اقتصاد به نحو شایسته استفاده نشده است.
وی ادامه داد: اکنون که دولت سیزدهم با همراهی قوای مقننه و قضاییه ایجاد تحول در تولید ، فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و بهره گیری حد اکثری از فناوری های نوین را در دستور کار ویژه قرار داده اند، فعالان اقتصادی وظیفه می دانند ، با تمام توان دراین راستا حاکمیت را یاری دهند.
*سفر رئیس جمهور به البرز تحول در اقتصاد استان را به ارمغان می آورد*
وی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به البرز گفت: درجریان این سفر برخی موانع به ارث رسیده از گذشته در بحث تولید مطرح خواهد شد و ان شاءالله با رفع این موانع ایجاد تحول شگرف در اقتصاد استان را تجربه خواهیم کرد.
*حرکت موثر در مسیر تحقق شعار سال مستلزم اصلاح قوانین کهنه است*
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز موفقیت در حد انتظار در تحقق شعار سال را نیازمند اصلاح برخی قوانین و دستورالعمل های کهنه عنوان کرد.
مالمیر گفت: یکی از اهم مشکلاتی که در همواره در مسیر توسعه اقتصاد کشور خودنمایی می کند ناشی از عدم همخوانی برخی قوانین تاریخ گذشته و دستور العمل های ناکارآمدی است که با اقتصاد امروز جامعه همخوانی ندارد.
وی افزود: رهایی جامعه از چالش های اقتصادی و معیشتی جامعه را مستلزم تقویت فرهنگ  خودباوری، کاهش تدریجی وابستگی ها به واردات و  تکیه بر دانش و خرد ملی عنوان کرد.
استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود