23 فروردین 1401
شماره خبر: 265975

۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی فردیس آزادسازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: با تخریب تعدادی بنای غیرمجاز، ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان آزادسازی شد.
«علیرضا بدری» افزود:این بناها در ایام نوروز امسال با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی در مشکین دشت فردیس تخریب شدند.
وی اظهار داشت: بر این اساس ۴۵ مورد تفکیک و قطعه بندی غیرمجاز، دیوارکشی غیرمجاز به تعداد ۱۳۵ مورد به مساحت تقریبی سه هزار و ۲۴۰ متر طول ، هفت بنا به مساحت یک هزار مترمربع ، ۳۵ مورد محوطه سازی به مساحت تقریبی ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع ، انباشت مصالح به تعداد هفت مورد و به مساحت تقریبی ۱۴۰ مترمربع، استخر هفت مورد به مساحت تقریبی ۳۵۰ مترمربع ، فونداسیون ۲ مورد به مساحت تقریبی ۱۶۰ مترمربع ، سکو سه مورد به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع در این مدت تخریب شد .بدری افزود: در راستای الزامات قانون حفظ کاربری و همچنین نیل به اهداف قرارگاه صیانت از حقوق بیت المال در سطح شهرستان فردیس جهاد کشاورزی این شهرستان با تجهیز تیم های گردشی نسبت به شناسایی مستحدثات غیرمجاز در ایام نوروز اقدام کرد.
وی از مردم خواست از خرید املاک فاقد مجوز خودداری نموده و قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی فردی استعلام نمایند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.
بدری گفت: مردم برای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.شهرستان فردیس حدود ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود