28 فروردین 1403
شماره خبر: 303182

گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: هیچکدام از اقلام اساسی دولتی شامل برنج، شکر و گوشت منجمد و گوشت مرغ که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، افزایش قیمت نداشته و اگر موردی از افزایش قیمت مشاهده می‌شود، این گران فروشی است و گرانی نیست.
اسفندیار حسنی مقدم گفت: در استان البرز بخش مهمی از تولیدات در بخش باغی، زراعی و دامی توسط کشاورز، دامدار و تولید کننده، انجام می‌شود و این بیانگر مردمی بودن اقتصاد در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی در استان البرز است.وی افزود: در این میان جهاد کشاورزی نقش هدایت، راهبردی، تسهیلگری، کمک به صدور مجوزها و حل و فصل مشکلات در حوزه تولید را بر عهده دارد و تولید توسط بهره‌بردار، کشاورز، تولیدکننده، دامدار و مرغدار در حال انجام است. به این شکل حجم تولیدات برای مصرف وارد بازار استان شده و مازاد آن هم به استان‌های هم مرز و مجاور فرستاده می‌شود و متقابلا از استان‌های دیگر هم به استان البرز وارد می‌شود.حسنی مقدم بیان کرد: طبق سند ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه اصلی و اساسی جهاد کشاورزی امنیت غذایی است. امنیت غذایی یعنی تولید غذا و بعد فراهم کردن دسترسی آحاد مردم به غذای کافی است. خوشبختانه بالای ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل در حال تولید بوده و در استان البرز هم به همین شکل است. چون استان البرز جزو استان‌هایی است که تراکم جمعیتی دارد، یعنی قریب ۳.۵ میلیون نفر جمعیت در این استان زندگی می‌کنند و قریب ۳.۷ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند.
معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه کمبودی در زمینه کمبود کالاهای اساسی در استان البرز وجود ندارد، چون از محل تولیدات استان تامین شده و یا اینکه از استان‌های همجوار وارد بازار می‌شود. بنابراین با توجه به توانمندی‌های تولید وفور کالاها و مواد غذایی را در استان داریم که اعم از میوه‌ها، مواد پروتئینی، شکر و مرغ و.. است.حسنی مقدم در ادامه اظهار کرد: در بعضی از محصولات هم مثل تخم مرغ، شیر در استان مازاد تولید داریم و بعضی محصولات دیگر هم با کمبود تولید مواجه هستیم که در این زمینه برنامه‌های بلند مدتی برای افزایش حجم تولیدات در سازمان جهاد وجود دارد.وی درخصوص وضعیت بازار گفت: هیچکدام از اقلام اساسی دولتی شامل برنج، شکر و گوشت منجمد و گوشت مرغ که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، افزایش قیمت نداشته است و اگر موردی از افزایش قیمت مشاهده می‌شود، این گران فروشی است و گرانی نیست.حسنی مقدم ادامه داد: در خصوص گران فروشی هم باید با آن برخورد شود. بازرسی از خرده فروشی‌ها برعهده وزارت صمت و اتاق اصناف است. البته این نظارت و بازرسی به جدیت در حال انجام بوده و روزانه از واحدهای صنفی بازدید و بازرسی می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد.وی درخصوص عملکرد جهاد کشاورزی بر نظارت بر تامین و توزیع اقلام خوراکی گفت: جهاد کشاورزی در راستای وظایف و تعهدات خود در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰پرونده تعزیراتی تشکیل داده که در این زمینه بالغ بر۱۸ میلیارد تومان جریمه صورت گرفته است. اما وظیفه ما در جهاد کشاورزی تامین و تولید مواد غذایی بوده لذا در این حوزه جهاد نظارت و بازرسی مراکز عمده تولید، انبارها و سردخانه‌ها را بر عهده دارد. البته جهاد کشاورزی در کنار ارگان‌های دیگر ایستاده و در کار کارگروه‌های که تشکیل می‌شود مشترکا در بازرسی‌ها شرکت می‌کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود