بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواداولیه تولید ایران است
سپیدارآنلاین: گروه اقتصادی
نائبرئیس اتاق بازرگانی البرز در نشستی با حضور هیات تجاری از کشور عراق گفت: بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواداولیه تولید ایران است.
هیات تجاری به سرپرستی رئیس اتاق صنایع نینوا و با حضور اعضاء هیات مدیره اتاق مذکور، اتاقهای بازرگانی دیاله و دیوانیه عراق و جمعی از تجار این کشور طی نشستی در محل اتاق بازرگانی البرز با فعالان اقتصادی این استان دیدار و گفتوگو کردند.در این نشست، یداله مالمیر نائبرئیس اتاق بازرگانی البرز ضمن خوشآمدگویی به هیات مذکور اظهار امیدواری کرد که ارتباطات خوب تجاری و اقتصای میان البرز با کشور عراق به ویژه اتاق صنایع نینوا برقرار شود.وی با بیان اینکه البرز از نظر وسعت در میان استانهای دیگر در جایگاه سیویکم قرار دارد، گفت: این استان به دلیل فعالیت نزدیک به ۴هزار واحد صنعتی جزو ۴ استان برتر ایران در حوزه اقتصادی است.وی در ادامه وجود شهرکهای صنعتی دولتی و غیردولتی در شهرهای مختلف البرز و استقرار پارک علم و فناوری را از دیگر ظرفیتهای مهم این استان برشمرد و گفت: صادرات البرز در سال گذشته یک میلیارد دلار بوده است که پیشبینی میشود تا پایان سال ۱۴۰۳ این رقم به ۲ میلیارد دلار برسد.نائبرئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه این استان از حیث تعداد شرکتهای دانشبنیان جایگاه چهارم کشوری را دارد، گفت: تلاش مسئولان بخش دولتی و خصوصی استان بر این است که به رتبه سوم کشوری در این زمینه ارتقاء یابیم.
وی با بیان اینکه صنایع دارویی، غذایی، نساجی، کشاورزی، پلاستیکی، آرایشی، بهداشتی و قطعات خودرو از برترین فعالیتهای صنعتی در استان البرز است، گفت: حضور ۱۶۰ برند ملی و بیش از ۳۲۰ شرکت دانشبنیان از دیگر ظرفیتهای البرز است.مالمیر در ادامه عنوان کرد: نزدیک به نیمی از نیاز دارویی کشور در این استان تولید و محصولات غذایی البرز به ۸۰ کشور جهان صادر میشود و در نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی البرز توانمندیهای تولیدی و صنعتی بیش از ۲۵۰ شرکت فعال در این استان نمایش داده شده است.وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواداولیه تولیدی در ایران است، افزود: صادرات کالای ساخت ایران و در کنار آن سرمایهگذاری در قالب راهاندازی خط تولید یک محصول مورد نیاز کشور عراق با تکیه بر دانش و تکنولوژی ایرانی از جمله فرصتهایی است که در قالب برقراری تعاملات تجاری دو سویه میتوانیم به آن دست یابیم.