5 دی 1390
شماره خبر: 3292

اعزام هیات تجاری اقتصادی استان البرز به استامبول ترکیه

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اعزام هیات تجاری اقتصادی استان البرز به استامبول ترکیه

سپیدار آنلاین: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن البرز با هدف ارتقای سطح روابط اقتصادی و توسعه صادرات غیر نفتی یک هیأت تجاری و بازاریابی را به ترکیه اعزام کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق البرز، در این سفر پنج روزه هیأت تجاری استان البرز با سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران،وابسته اقتصادی کنسولگری و رئیس شعبه بانک ملت شهر استامبول دیدار و در مورد مسائل مختلف اقتصادی به گفتگو پرداختند. در این دیدار "علی مهدوی" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: باید از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی و ارائه توانمندی های تولید کنندگان استان البرز، محصولات خود را به مشتریان بشناسانیم و در بازارهای جدید ورود مؤثری داشته باشیم.
در ادامه "محمد باقر رضوی تقوی" عضو هیأت رئیسه اتاق البرز در مورد وضعیت صنایع استان و همچنین جایگاه اتاق توضیحاتی را به حاضرین ارائه کرد. همچنین در این دیدار سرکنسولگری ج.ا.ا در استامبول از اعلام آمادگی و همکاری این سرکنسولگری در خدمات دهی به تجار و بازرگانان ایرانی در جهت بازاریابی و فروش محصولات ایرانی خبر داد.
ملاقات اعضای هیأت تجاری اتاق البرز با اعضای اتاق بازرگانی استامبول
در اولین دیدار هیأت تجاری اعزامی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن البرز با اعضای اتاق بازرگانی استامبول، رئیس اتاق استامبول خواهان رابطه مستحکم تر اقتصادی میان این دو اتاق شد.
"محمد باقر رضوی تقوی" عضو هیأت رئیسه اتاق البرز با تشریح دیدار این هیأت با اعضای اتاق بازرگانی استامبول گفت: اتاق بازرگانی استامبول با داشتن بیش از 300 هزار عضو فعال و 100 کمیسیون،دومین اتاق بازرگانی در دنیا از لحاظ تعداد اعضا است که نزدیک به 40 درصد اقتصاد ترکیه را به خود اختصاص داده است. وی افزود: کشور ترکیه دارای اقتصاد قدرتمندی است و هم اکنون حجم مبادلات این کشور با ایران در حدود 15 میلیارد دلار است که پیش بینی می شود در چند سال آینده این مبلغ به 50 میلیارد دلار خواهد رسید. وی با اشاره به توانمندی طرف ترک در امر صادرات کالاهای خود افزود:اتاق بازرگانی استامبول اعلام آمادگی کرد، یک تفاهم نامه در جهت صادرات مشترک با اتاق البرز منعقدشود و با توجه به پتانسیل های استان البرز مراودت در بخش های مختلف اقتصادی با جدیت بیشتری صورت پذیرد. رضوی یادآور شد: در این سفر هیات اعزامی توانست توانمندی های اقتصادی استان را به خوبی ارائه کند و با توجه به تحریم های اعمال شده بر اقتصاد ایران، طرف ترک علاقه مندی خود را به سرمایه گزاری در حوزه های صنعت و ساختمان در سطح استان ابراز کرد.
دیدار با اعضای انجمن صنعت گران و تاجران ایران در ترکیه، دیدار با اعضای شورای همکاری اقتصاد خارجی استامبول (DEik)، شرکت در سه نمایشگاه در بخش های صنعت کشاورزی، ساختمان، مواد غذایی و مبلمان شهری، مذاکرات رو در رو با تجار ترک در جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی در استان البرز از دیگر دیدارهایی بود که در این سفر صورت گرفته است. گفتنی است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق تعاون، رئیس گمرک استان تعدادی از معاونان شهرداری و تنی چند از اعضای هیأت نمایندگان و هیأت رئیسه اتاق البرز در این سفر،هیأت اعزامی را همراهی می کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود